Neem al een kijkje in Arket Brussel | RetailDetail

Neem al een kijkje in Arket Brussel

Neem al een kijkje in Arket Brussel
Foto's RetailDetail

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Functioneel en duurzaam

Het Brusselse filiaal van Arket is pas de derde vestiging van het nieuwe merk, na Londen en Kopenhagen. Het label zet in op tijdloze, functionele en duurzame 'basics'. Dat weerspiegelt zich ook in het Scandinavische minimalisme van het strakke en overzichtelijke winkelbeeld. 

 

De nadruk ligt op kwaliteit op het vlak van materialen en pasvormen. Het prijsniveau is dan ook hoger dan bij H&M. Een bijzonderheid bij Arket is de 9-cijferige code die elk product identificeert en die verwijst naar de afdeling, categorie en materiaal. Op die manier kunnen consumenten makkelijk hun favoriete producten terugvinden, zowel online als offline. Het is immers de bedoeling dat de basics jaren in het assortiment blijven, al zijn er ook wisselende seizoenscollecties. Naast de eigen producten verkoopt Arket enkele bekende merken (sneakers van Adidas bijvoorbeeld).


Het aanbod beperkt zich evenwel niet tot mode: tussen de truien en hemden duiken pepermolens op (van Peugeot) en er is een afdeling interieurartikelen met schalen, mokken, klein keukengerei… Verrassend is een rayon met speelgoed. Enkele kookboeken staan in de rekken, naast een beperkt voedingsaanbod met bio en fairtrade olijfolie, koffie, thee, balsamico… En je kunt ook ter plaatse consumeren. Het café bij de inkom serveert broodjes, salades, yoghurts, koffie, thee en frisdranken.  

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).