Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore | RetailDetail

Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore

Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore

Schoenketen Nelson wil dit voorjaar nog een premiumstore openen in Amsterdam. De opening staat voor eind maart gepland en de winkel zal zijn deuren openen aan de Nieuwendijk, in het centrum van de stad.

 

Duurdere merken en grotere collectie

De winkel zal een meer exclusieve beleving uitstralen en dat zal ook te zien zijn in het aanbod en de inrichting van de winkel. “Met duurdere merken, een uitgebreidere collectie en een luxueuzere inrichting”, zegt marketingmanager Laura van Dam aan RetailNews.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam zal over twee verdiepingen beschikken, maar zal toch niet de grootste vestiging van de keten zijn. Volgens Van Dam is de opening van de premiumstore de volgende stap in de ontwikkeling van het winkelconcept van Nelson.

 

Begin deze week raakte ook al bekend dat Nelson ongeveer 20 filialen van winkelketen Dolcis zal overnemen. Dat was voor het faillissement onderdeel van de Macintosh Retail Group. Nelson heeft al gezegd dat die winkels zullen worden omgevormd naar Nelson, wat het totaal aantal filialen van de keten naar ongeveer 100 brengt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.