Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore | RetailDetail

Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore

Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore

Schoenketen Nelson wil dit voorjaar nog een premiumstore openen in Amsterdam. De opening staat voor eind maart gepland en de winkel zal zijn deuren openen aan de Nieuwendijk, in het centrum van de stad.

 

Duurdere merken en grotere collectie

De winkel zal een meer exclusieve beleving uitstralen en dat zal ook te zien zijn in het aanbod en de inrichting van de winkel. “Met duurdere merken, een uitgebreidere collectie en een luxueuzere inrichting”, zegt marketingmanager Laura van Dam aan RetailNews.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam zal over twee verdiepingen beschikken, maar zal toch niet de grootste vestiging van de keten zijn. Volgens Van Dam is de opening van de premiumstore de volgende stap in de ontwikkeling van het winkelconcept van Nelson.

 

Begin deze week raakte ook al bekend dat Nelson ongeveer 20 filialen van winkelketen Dolcis zal overnemen. Dat was voor het faillissement onderdeel van de Macintosh Retail Group. Nelson heeft al gezegd dat die winkels zullen worden omgevormd naar Nelson, wat het totaal aantal filialen van de keten naar ongeveer 100 brengt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.