Nettowinst Nike valt sterk terug | RetailDetail

Nettowinst Nike valt sterk terug

Nettowinst Nike valt sterk terug

Schoenenreus Nike heeft in het derde kwartaal van het boekjaar 2013/14 21 procent minder nettowinst geboekt dan een jaar eerder, ondanks het feit dat de omzet met bijna dertien procent steeg, naar 7 miljard dollar (5,1 miljard euro).

Groei bij Nike en Converse

De daling was vooral te wijten aan de verkoop van Umbro en Cole Haan een jaar eerder, die het Amerikaanse sportbedrijf een bedrag van 204 miljoen dollar (148 miljoen euro) opbrachten. Worden die inkomsten niet in rekening gebracht, dan steeg de winst van Nike met 3 procent naar 685 miljoen dollar (500 miljoen euro).

 

Met 6,6 miljard dollar (4,8 miljard euro, +14%) kwam het leeuwendeel van de omzet van het merk Nike zelf, terwijl Converse 420 miljoen dollar (305 miljoen euro) binnenbracht (+16%). Converse groeide vooral dankzij sterke resultaten in China, de Verenigde staten en het Verenigd Koninkrijk, terwijl Nike in elke regio een groei kon optekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.