Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch | RetailDetail

Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch

Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch

Het nieuwe concept van Hollister moet ervoor zorgen dat de resultaten van moederbedrijf Abercrombie & Fitch opnieuw de juiste richting uit gaan. Dat concept werd al bij enkele winkels ingevoerd, maar moet binnenkort nog een groter effect hebben op de omzet.

Winkelruimte open getrokken

Uit de laatste kwartaalcijfers blijkt dat de vergelijkbare omzet bij Hollister met 4% is gestegen dankzij de invoering van het nieuwe winkelconcept. Bij Abercrombie & Fitch verwachten ze dan ook dat de vergelijkbare omzet met meer dan 10% zal groeien als er meer winkels worden omgevormd naar het nieuwe concept. In de Verenigde Staten heeft het jongerenmerk meer dan 400 winkels en buiten de landsgrenzen komen er daar nog eens 140 bij.

 

Om klanten opnieuw de winkel in te krijgen, is het concept van Hollister dan ook stevig aangepast. Zo zijn er aan de voorkant van de winkels voortaan videoschermen te vinden en is de verandalook verdwenen. Ook wordt er minder duchtig gespoten met de eigen parfums.

 

De grootste veranderingen zijn te vinden op de winkelvloer zelf, waar de ruimte volledig werd opengetrokken. Dat moet ervoor zorgen dat de werknemers in de winkels een beter zicht hebben op de aanwezige klanten. “Voorheen gebeurde het dat er iemand in één van de kamers stond en dat we hen zelfs niet zagen in de winkels”, zegt directeur Fran Horowitz aan Business Insider.

 

Daarnaast wordt er ook minder gefocust op de producten die in promotie staan. Ze zijn nog steeds aanwezig, omdat ze belangrijk zijn voor de jongere klanten, maar door nu ook voldoende aandacht te geven aan de duurdere items hoopt Hollister dat die klanten zullen terugkomen met hun ouders om iets duurder te kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.