Nieuw distributiecentrum voor Forever 21 | RetailDetail

Nieuw distributiecentrum voor Forever 21

Nieuw distributiecentrum voor Forever 21

De Amerikaanse winkelketen Forever 21 gaat in Bergen op Zoom een nieuw distributiecentrum bouwen. De nieuwbouw zou ongeveer 25 miljoen euro moeten gaan kosten en tegen midden volgend jaar klaar zijn.

Mogelijke uitbreiding in 2016

Het nieuws werd bekend gemaakt door ontwikkelingsmaatschappij Rewin West-Brabant. Momenteel heeft Forever 21 al een distributiecentrum van 7.800 vierkante meter in Bergen op Zoom, maar het nieuwe gebouw wordt ongeveer drie keer zo groot.

 

Forever 21 heeft momenteel ongeveer 1.000 winkels wereldwijd, maar heeft bijzonder grote ambities: het wil binnen drie jaar tijd het aantal filialen verdubbelen en de omzet moet stijgen van 3,7 miljard dollar (2,7 miljard euro) naar 8 miljard dollar (5,9 miljard euro) in 2017. Het kijkt daarbij vooral naar nieuwe mogelijkheden rond het budgetconcept F21 Red, dat in mei zijn eerste winkel opende in Los Angeles. Daar kunnen klanten meer basisartikelen vinden tegen een lagere prijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.