Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Het Nederlandse jeanslabel G-Star opent in september in Amsterdam onder de naam G-Star Women haar eerste winkel die zich exclusief richt op een vrouwelijk publiek. De vraag kwam van de franchisenemers. G-star ziet groeimogelijkheden in dameskleding en past daarom haar winkels aan.

Vrouwen winkelen anders

Er is een wereld van verschil tussen mannen en vrouwen, en ze winkelen ook op een totaal andere manier dan mannen, zegt woordvoerder Remco de Nijs. Daarom is het goed dat er een aparte winkel komt waar volledig aan de dameswensen wordt voldaan. Alle G-Star-winkels waren tot hiertoe voor een gemengd publiek.

 

Vrouwen willen meer een boetieksfeer, aldus nog de Nijs. De karakteristieke grijze wand blijft behouden, maar daarnaast wordt er veel meer aandacht besteed aan het interieur en het winkelgemak. De paskamers zijn ruim en stuk voor stuk uitgerust met een grote spiegel. Dames willen zich immers het liefst in het pashokje keuren en niet daarbuiten als ze aan het passen slaan. Een grote sofa en een eikenvloer in retropatroon zorgen voor een huiselijke sfeer.

 

Vrouwvriendelijke jeans

Het winkelconcept werd voor het eerst getoond op de modebeurs Bread & Butter in Berlijn. De eerste winkel ziet in september het daglicht in in de Leidsestraat in Amsterdam. Voorlopig gaat het nog maar om die ene locatie, maar het is de bedoeling om het concept uit te rollen over de rest van de wereld. G-star hoopt in het komende anderhalf jaar dertig nieuwe dameswinkels te hebben geopend.


Toch is het volgens de Nijs niet de bedoeling om extra te gaan focussen op dameskleding. Wel wil het merk benadrukken dat het steeds sterker wordt in zijn dameslijn. Zo zal de zomercollectie van 2013 een nieuwe dameslijn bevatten, de Contour Fit. Deze jeans is specifiek ontworpen voor dames met ronde vormen en een smalle taille.

Tags: