Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Het Nederlandse jeanslabel G-Star opent in september in Amsterdam onder de naam G-Star Women haar eerste winkel die zich exclusief richt op een vrouwelijk publiek. De vraag kwam van de franchisenemers. G-star ziet groeimogelijkheden in dameskleding en past daarom haar winkels aan.

Vrouwen winkelen anders

Er is een wereld van verschil tussen mannen en vrouwen, en ze winkelen ook op een totaal andere manier dan mannen, zegt woordvoerder Remco de Nijs. Daarom is het goed dat er een aparte winkel komt waar volledig aan de dameswensen wordt voldaan. Alle G-Star-winkels waren tot hiertoe voor een gemengd publiek.

 

Vrouwen willen meer een boetieksfeer, aldus nog de Nijs. De karakteristieke grijze wand blijft behouden, maar daarnaast wordt er veel meer aandacht besteed aan het interieur en het winkelgemak. De paskamers zijn ruim en stuk voor stuk uitgerust met een grote spiegel. Dames willen zich immers het liefst in het pashokje keuren en niet daarbuiten als ze aan het passen slaan. Een grote sofa en een eikenvloer in retropatroon zorgen voor een huiselijke sfeer.

 

Vrouwvriendelijke jeans

Het winkelconcept werd voor het eerst getoond op de modebeurs Bread & Butter in Berlijn. De eerste winkel ziet in september het daglicht in in de Leidsestraat in Amsterdam. Voorlopig gaat het nog maar om die ene locatie, maar het is de bedoeling om het concept uit te rollen over de rest van de wereld. G-star hoopt in het komende anderhalf jaar dertig nieuwe dameswinkels te hebben geopend.


Toch is het volgens de Nijs niet de bedoeling om extra te gaan focussen op dameskleding. Wel wil het merk benadrukken dat het steeds sterker wordt in zijn dameslijn. Zo zal de zomercollectie van 2013 een nieuwe dameslijn bevatten, de Contour Fit. Deze jeans is specifiek ontworpen voor dames met ronde vormen en een smalle taille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. Ondertussen zegt de president van Saks OFF 5th Europe tevreden te zijn over de eerste resultaten.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Back to top