Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek | RetailDetail

Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Het Nederlandse jeanslabel G-Star opent in september in Amsterdam onder de naam G-Star Women haar eerste winkel die zich exclusief richt op een vrouwelijk publiek. De vraag kwam van de franchisenemers. G-star ziet groeimogelijkheden in dameskleding en past daarom haar winkels aan.

Vrouwen winkelen anders

Er is een wereld van verschil tussen mannen en vrouwen, en ze winkelen ook op een totaal andere manier dan mannen, zegt woordvoerder Remco de Nijs. Daarom is het goed dat er een aparte winkel komt waar volledig aan de dameswensen wordt voldaan. Alle G-Star-winkels waren tot hiertoe voor een gemengd publiek.

 

Vrouwen willen meer een boetieksfeer, aldus nog de Nijs. De karakteristieke grijze wand blijft behouden, maar daarnaast wordt er veel meer aandacht besteed aan het interieur en het winkelgemak. De paskamers zijn ruim en stuk voor stuk uitgerust met een grote spiegel. Dames willen zich immers het liefst in het pashokje keuren en niet daarbuiten als ze aan het passen slaan. Een grote sofa en een eikenvloer in retropatroon zorgen voor een huiselijke sfeer.

 

Vrouwvriendelijke jeans

Het winkelconcept werd voor het eerst getoond op de modebeurs Bread & Butter in Berlijn. De eerste winkel ziet in september het daglicht in in de Leidsestraat in Amsterdam. Voorlopig gaat het nog maar om die ene locatie, maar het is de bedoeling om het concept uit te rollen over de rest van de wereld. G-star hoopt in het komende anderhalf jaar dertig nieuwe dameswinkels te hebben geopend.


Toch is het volgens de Nijs niet de bedoeling om extra te gaan focussen op dameskleding. Wel wil het merk benadrukken dat het steeds sterker wordt in zijn dameslijn. Zo zal de zomercollectie van 2013 een nieuwe dameslijn bevatten, de Contour Fit. Deze jeans is specifiek ontworpen voor dames met ronde vormen en een smalle taille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.