Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Het Nederlandse jeanslabel G-Star opent in september in Amsterdam onder de naam G-Star Women haar eerste winkel die zich exclusief richt op een vrouwelijk publiek. De vraag kwam van de franchisenemers. G-star ziet groeimogelijkheden in dameskleding en past daarom haar winkels aan.

Vrouwen winkelen anders

Er is een wereld van verschil tussen mannen en vrouwen, en ze winkelen ook op een totaal andere manier dan mannen, zegt woordvoerder Remco de Nijs. Daarom is het goed dat er een aparte winkel komt waar volledig aan de dameswensen wordt voldaan. Alle G-Star-winkels waren tot hiertoe voor een gemengd publiek.

 

Vrouwen willen meer een boetieksfeer, aldus nog de Nijs. De karakteristieke grijze wand blijft behouden, maar daarnaast wordt er veel meer aandacht besteed aan het interieur en het winkelgemak. De paskamers zijn ruim en stuk voor stuk uitgerust met een grote spiegel. Dames willen zich immers het liefst in het pashokje keuren en niet daarbuiten als ze aan het passen slaan. Een grote sofa en een eikenvloer in retropatroon zorgen voor een huiselijke sfeer.

 

Vrouwvriendelijke jeans

Het winkelconcept werd voor het eerst getoond op de modebeurs Bread & Butter in Berlijn. De eerste winkel ziet in september het daglicht in in de Leidsestraat in Amsterdam. Voorlopig gaat het nog maar om die ene locatie, maar het is de bedoeling om het concept uit te rollen over de rest van de wereld. G-star hoopt in het komende anderhalf jaar dertig nieuwe dameswinkels te hebben geopend.


Toch is het volgens de Nijs niet de bedoeling om extra te gaan focussen op dameskleding. Wel wil het merk benadrukken dat het steeds sterker wordt in zijn dameslijn. Zo zal de zomercollectie van 2013 een nieuwe dameslijn bevatten, de Contour Fit. Deze jeans is specifiek ontworpen voor dames met ronde vormen en een smalle taille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Overnemer McGregor verkoopt deel Adam-winkels aan Deutz

11/01/2018

Rens van de Schoor, die eind vorig jaar het failliete McGregor overnam, heeft een deel van de winkels van de keten Adam verkocht. De nieuwe eigenaar is Pim Deutz, eigenaar en uitbater van de keten Deutz.

Back to top