Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek | RetailDetail

Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Nieuw winkelconcept G-Star mikt exclusief op vrouwelijk publiek

Het Nederlandse jeanslabel G-Star opent in september in Amsterdam onder de naam G-Star Women haar eerste winkel die zich exclusief richt op een vrouwelijk publiek. De vraag kwam van de franchisenemers. G-star ziet groeimogelijkheden in dameskleding en past daarom haar winkels aan.

Vrouwen winkelen anders

Er is een wereld van verschil tussen mannen en vrouwen, en ze winkelen ook op een totaal andere manier dan mannen, zegt woordvoerder Remco de Nijs. Daarom is het goed dat er een aparte winkel komt waar volledig aan de dameswensen wordt voldaan. Alle G-Star-winkels waren tot hiertoe voor een gemengd publiek.

 

Vrouwen willen meer een boetieksfeer, aldus nog de Nijs. De karakteristieke grijze wand blijft behouden, maar daarnaast wordt er veel meer aandacht besteed aan het interieur en het winkelgemak. De paskamers zijn ruim en stuk voor stuk uitgerust met een grote spiegel. Dames willen zich immers het liefst in het pashokje keuren en niet daarbuiten als ze aan het passen slaan. Een grote sofa en een eikenvloer in retropatroon zorgen voor een huiselijke sfeer.

 

Vrouwvriendelijke jeans

Het winkelconcept werd voor het eerst getoond op de modebeurs Bread & Butter in Berlijn. De eerste winkel ziet in september het daglicht in in de Leidsestraat in Amsterdam. Voorlopig gaat het nog maar om die ene locatie, maar het is de bedoeling om het concept uit te rollen over de rest van de wereld. G-star hoopt in het komende anderhalf jaar dertig nieuwe dameswinkels te hebben geopend.


Toch is het volgens de Nijs niet de bedoeling om extra te gaan focussen op dameskleding. Wel wil het merk benadrukken dat het steeds sterker wordt in zijn dameslijn. Zo zal de zomercollectie van 2013 een nieuwe dameslijn bevatten, de Contour Fit. Deze jeans is specifiek ontworpen voor dames met ronde vormen en een smalle taille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.