Nieuw winkelconcept voor Perry

Nieuw winkelconcept voor Perry

Nieuw winkelconcept voor Perry

Modeketen Perry lanceert in Amsterdam een nieuw winkelconcept. Het is de eerste keer in 20 jaar dat de keten met een nieuw concept op de proppen komt. De eerste vestiging in de nieuwe stijl opent op 3 december de deuren.

 

Meer focus op vrouwen

“We hebben onderzoek gedaan; we hebben een naamsbekendheid van 91 procent. Consumenten weten echter niet meer goed waar Perry voor staat en daar moet met dit nieuwe winkelconcept verandering in komen”, zegt Bote Galema, retailmarketingmanager bij Perry, aan Fashion United.

 

Het nieuwe concept is dan ook niet het gevolg van het faillissement en de doorstart onder nieuwe eigenaar JD Sports. Intern werd er al 2,5 jaar gewerkt aan de invulling van het concept. In het nieuwe concept wordt vooral de focus gelegd op running, training, voetbal en adventure. Daarnaast gaat er ook meer aandacht naar de vrouwelijke consument.

 

“Als je binnenkomt in de winkel, kom je als eerste terecht in een vrouwenwereld, pas op de tweede verdieping vind je de mannenwereld. En pas op de bovenste verdieping vind je adventure.” De winkel werd ook speciaal ingericht op basis van de locatie aan de Kalverstraat in Amsterdam. In andere steden zullen er andere accenten gelegd worden, om zo de klant beter naar de winkels te lokken. Voor volgend jaar staan er alvast zes winkelverbouwingen op het programma, onder andere in Nijmegen.

 

Minder merken

In het nieuwe concept wordt er ook minder per sport gewerkt, maar meer per merk. Perry zal daarom minder merken verkopen dan in het verleden en kiest daarbij voor meer exclusievere merken.

 

Producten die niet in de winkel te vinden zijn, kunnen dan weer besteld worden via bestelzuilen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.