Modeketen Perry lanceert in Amsterdam een nieuw winkelconcept. Het is de eerste keer in 20 jaar dat de keten met een nieuw concept op de proppen komt. De eerste vestiging in de nieuwe stijl opent op 3 december de deuren.
Meer focus op vrouwen
“We hebben onderzoek gedaan; we hebben een naamsbekendheid van 91 procent. Consumenten weten echter niet meer goed waar Perry voor staat en daar moet met dit nieuwe winkelconcept verandering in komen”, zegt Bote Galema, retailmarketingmanager bij Perry, aan Fashion United.
Het nieuwe concept is dan ook niet het gevolg van het faillissement en de doorstart onder nieuwe eigenaar JD Sports. Intern werd er al 2,5 jaar gewerkt aan de invulling van het concept. In het nieuwe concept wordt vooral de focus gelegd op running, training, voetbal en adventure. Daarnaast gaat er ook meer aandacht naar de vrouwelijke consument.
“Als je binnenkomt in de winkel, kom je als eerste terecht in een vrouwenwereld, pas op de tweede verdieping vind je de mannenwereld. En pas op de bovenste verdieping vind je adventure.” De winkel werd ook speciaal ingericht op basis van de locatie aan de Kalverstraat in Amsterdam. In andere steden zullen er andere accenten gelegd worden, om zo de klant beter naar de winkels te lokken. Voor volgend jaar staan er alvast zes winkelverbouwingen op het programma, onder andere in Nijmegen.
Minder merken
In het nieuwe concept wordt er ook minder per sport gewerkt, maar meer per merk. Perry zal daarom minder merken verkopen dan in het verleden en kiest daarbij voor meer exclusievere merken.
Producten die niet in de winkel te vinden zijn, kunnen dan weer besteld worden via bestelzuilen.