Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Inditex is vast van plan om verder uit te breiden, en wel snel ook. De grootste kledingretailer ter wereld heeft een budget van 950 miljoen euro opzij gezet om dit jaar zowat 500 nieuwe winkels te openen en transformeren. Vrijdag heropende zo een Zarawinkel in Rotterdam en ook België was vorige week al aan de beurt.

Beursplein en City 2

Op het Beursplein in Rotterdam is vorige vrijdag, 30 maart, de Zarawinkel heropend volgens het nieuwe, globale concept van de keten. Eerder gingen op 23 maart ook de deuren van de Zarawinkel in winkelcentrum City 2, in de Nieuwstraat in Brussel, opnieuw open.

 

“Het is meteen een mooi voorbeeld van Zara’s vernieuwde architectuur en interieurdesign. De winkel heeft een verkoopoppervlakte van meer dan 1630 m² op één enkele verdieping, waar zowel de dames-, heren- als kindercollecties zijn verzameld,” zegt Annemie Menge, PR Manager voor Inditex België over de Brusselse heropening.

 

Eco-efficiënte winkels

Het nieuwe concept, dat twee weken geleden in New York is voorgesteld, hecht veel belang aan duurzaamheid en eco-efficiëntie. De winkels die de transformatie ondergaan, zouden op jaarbasis 30% minder energie en 50% minder water verbruiken dan de gemiddelde winkel. Ook de uitstoot van CO2 hoort te verlagen met meer dan 150 ton per jaar. Wat de inrichting betreft is gekozen voor vooral houten meubels, die zijn afgewerkt in neutrale kleuren en texturen die doen denken aan stoffen als linnen of zijde.


Inditex heeft meer dan 5200 winkels wereldwijd en acht modeconcepten: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe. In 2010 boekte de Spaanse groep een netto-omzet van meer dan 12,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7 procent gestegen en met 9 procent na wisselkoersen. Dat is lager dan de verwachtingen.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top