Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam | RetailDetail

Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Inditex is vast van plan om verder uit te breiden, en wel snel ook. De grootste kledingretailer ter wereld heeft een budget van 950 miljoen euro opzij gezet om dit jaar zowat 500 nieuwe winkels te openen en transformeren. Vrijdag heropende zo een Zarawinkel in Rotterdam en ook België was vorige week al aan de beurt.

Beursplein en City 2

Op het Beursplein in Rotterdam is vorige vrijdag, 30 maart, de Zarawinkel heropend volgens het nieuwe, globale concept van de keten. Eerder gingen op 23 maart ook de deuren van de Zarawinkel in winkelcentrum City 2, in de Nieuwstraat in Brussel, opnieuw open.

 

“Het is meteen een mooi voorbeeld van Zara’s vernieuwde architectuur en interieurdesign. De winkel heeft een verkoopoppervlakte van meer dan 1630 m² op één enkele verdieping, waar zowel de dames-, heren- als kindercollecties zijn verzameld,” zegt Annemie Menge, PR Manager voor Inditex België over de Brusselse heropening.

 

Eco-efficiënte winkels

Het nieuwe concept, dat twee weken geleden in New York is voorgesteld, hecht veel belang aan duurzaamheid en eco-efficiëntie. De winkels die de transformatie ondergaan, zouden op jaarbasis 30% minder energie en 50% minder water verbruiken dan de gemiddelde winkel. Ook de uitstoot van CO2 hoort te verlagen met meer dan 150 ton per jaar. Wat de inrichting betreft is gekozen voor vooral houten meubels, die zijn afgewerkt in neutrale kleuren en texturen die doen denken aan stoffen als linnen of zijde.


Inditex heeft meer dan 5200 winkels wereldwijd en acht modeconcepten: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe. In 2010 boekte de Spaanse groep een netto-omzet van meer dan 12,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.