Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Nieuw Zara-concept al in Brussel en Rotterdam

Inditex is vast van plan om verder uit te breiden, en wel snel ook. De grootste kledingretailer ter wereld heeft een budget van 950 miljoen euro opzij gezet om dit jaar zowat 500 nieuwe winkels te openen en transformeren. Vrijdag heropende zo een Zarawinkel in Rotterdam en ook België was vorige week al aan de beurt.

Beursplein en City 2

Op het Beursplein in Rotterdam is vorige vrijdag, 30 maart, de Zarawinkel heropend volgens het nieuwe, globale concept van de keten. Eerder gingen op 23 maart ook de deuren van de Zarawinkel in winkelcentrum City 2, in de Nieuwstraat in Brussel, opnieuw open.

 

“Het is meteen een mooi voorbeeld van Zara’s vernieuwde architectuur en interieurdesign. De winkel heeft een verkoopoppervlakte van meer dan 1630 m² op één enkele verdieping, waar zowel de dames-, heren- als kindercollecties zijn verzameld,” zegt Annemie Menge, PR Manager voor Inditex België over de Brusselse heropening.

 

Eco-efficiënte winkels

Het nieuwe concept, dat twee weken geleden in New York is voorgesteld, hecht veel belang aan duurzaamheid en eco-efficiëntie. De winkels die de transformatie ondergaan, zouden op jaarbasis 30% minder energie en 50% minder water verbruiken dan de gemiddelde winkel. Ook de uitstoot van CO2 hoort te verlagen met meer dan 150 ton per jaar. Wat de inrichting betreft is gekozen voor vooral houten meubels, die zijn afgewerkt in neutrale kleuren en texturen die doen denken aan stoffen als linnen of zijde.


Inditex heeft meer dan 5200 winkels wereldwijd en acht modeconcepten: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe. In 2010 boekte de Spaanse groep een netto-omzet van meer dan 12,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top