Nieuwe aandelen leveren R&S Retail 32 miljoen euro op | RetailDetail

Nieuwe aandelen leveren R&S Retail 32 miljoen euro op

Nieuwe aandelen leveren R&S Retail 32 miljoen euro op

Modebedrijf R&S Retail heeft in totaal 32 miljoen euro weten op te halen met de uitgifte van nieuwe aandelen. Na een eerdere 25 miljoen haalde het met de onderhandse plaatsing nog eens 7 miljoen euro binnen.

Vernieuwing en expansie

R&S Retail heeft in totaal 1 miljoen nieuwe aandelen uitgegeven. Eerder hadden een aantal investeerders zich al onvoorwaardelijk verbonden aan een bedrag van 25 miljoen euro, maar uiteindelijk werd het zelfs nog 7 miljoen euro meer. Het bedrijf wil het extra kapitaal aanwenden om de vernieuwing en verdere uitrol van de ketens Miss Etam, Friday en Brantano verder te ondersteunen. De modegroep is ook nog het moederbedrijf van ketens als Claudia Sträter en Steps.

 

R&S Retail bestond oorspronkelijk enkel uit Miss Etam en Promiss, maar sinds kort zijn daar ook alle ketens van het Belgische FNG en Brantano bij gekomen. Daarbij ging het over een omgekeerde overname, waarbij de aandeelhouders van FNG stevig de touwtjes in handen houden en ze kunnen profiteren van de positie op de beurs van R&S Retail.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.