Nieuwe CEO voor Cortefiel | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Cortefiel

Nieuwe CEO voor Cortefiel

De Spaanse modegroep Cortefiel heeft met Miquel Jaume een nieuwe CEO aangewezen. Hij volgt in die positie Ramon Gago op, die onlangs wegens privéomstandigheden besloot om het bedrijf te verlaten.

Al 10 jaar bij bedrijf

Miquel Jaume heeft al tien jaar ervaring als CEO van Women’s Secret, dat ook onderdeel uitmaakt van de groep Cortefiel. Daar zette hij de voorbije jaren sterke resultaten neer: in 2014 was het lingeriemerk met een groei van 10,5% zelfs de sterkste groeier binnen de groep.

 

Ramon Gago is een voormalig directeur van Inditex en werd pas in 2015 CEO van Cortefiel en het merk Pedro del Hierro. Hij moest het merk een makeover geven en de bedoeling was dat hij aan de wieg zou staan van verdere internationale groei van Cortefiel.

 

De Spaanse Cortefiel Groep bestaat uit de merken Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield. Het heeft meer dan 9.000 medewerkers en meer dan 2.000 winkels in 70 landen wereldwijd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.