Nieuwe CEO voor Filippa K | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Filippa K

Nieuwe CEO voor Filippa K

Het Zweedse kledingmerk Filippa K heeft met Kristofer Tonström een nieuwe CEO aangesteld, terwijl Simon Griffiths aan de slag gaat als voorzitter van de raad van bestuur.

Filippa Knutsson nieuw creatief hoofd

Tonström neemt de fakkel aan het hoofd van Filippa K over van Anna Lönnerstedt, die sinds 1 september aan de slag was als interim-CEO. Zij krijgt nu de rol van 'range & supply director' toegeschoven.

 

De voorbije vier jaar was Tonström CEO van Omega Pharma Nordic en voorheen werkte hij in verschillende rollen bij Procter & Gamble. “Filippa K is één van de sterkste Noordse merken en een opwindend modemerk. Ik kijk er naar uit om deel uit te maken van het team van Filippa K, om een nog groter en sterker bedrijf uit te bouwen”, als de nieuwe topman.

 

Griffiths neemt op zijn beurt de stoel van Eric Persson over als voorzitter van de raad van bestuur. Persson blijft wel aan boord als lid van de raad van bestuur. Eerder werd al beslist dat Filippa Knutsson vanaf 13 januari de rol van creatief directeur op zich zal nemen. “Met de aanduidingen van Kristofer, Simon en Filippa heeft het bedrijf nu een sterke leiding met complementerende competenties”, stelt Eric Persson.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.