Veel volk op opening flagshipstore van H&M op Meir | RetailDetail

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept
Shutterstock

Zaterdag is in Antwerpen op de Meir een nieuwe flagshipstore geopend van de Zweedse modeketen H&M, die alle mogelijke collecties van de keten verkoopt: daarbij dus ook de Home- en make-upcollecties. De opening kon op heel wat belangstelling rekenen.

Shop-in-shop

Om die verschillende afdelingen goed af te lijnen, kozen de Zweden voor een shop-in-shopconcept: “Het is vooral de shopervaring die anders zal zijn. Van de bestaande winkel lieten we enkel de façade staan en voor de rest hebben we alles verbouwd. Het interieur is onherkenbaar, er is speciale verlichting en decoratie en de inrichting van de mannenafdeling is bijvoorbeeld helemaal anders dan die van de vrouwen. Zo creëren we een shop-in-shop-experience, zodat iedereen het gevoel heeft in zijn eigen winkel te zijn en niet zomaar in een afdeling”, zegt woordvoerder Marianne Nerinckx aan GvA.

 

Er is ook een lounge waar klanten hun smartphone kunnen opladen en een groot scherm waar de hele dag door filmpjes van H&M op worden afgespeeld. De winkel heeft een oppervlakte van 4.200 m² en er stelt 87 mensen te werk.

 

Nog voor de opening van de winkel stonden er al enkele honderden fans voor de deur te wachten. Zij werden getrakteerd op een feestelijke opening. Ook de rest van deze week worden er speciale activiteiten georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.