Nieuwe general manager voor lief! lifestyle

Nieuwe general manager voor lief! lifestyle

Vanaf 1 september heeft lief! Lifestyle, het bedrijf dat ooit startte met de verkoop van vooral babykleding, met Eric van Dam een nieuwe general manager. Hij zal mee moeten werken aan de verdere uitbouw van het concept, zowel in Nederland als internationaal.

Ex-COO Suitsupply

Voorheen was van Dam aan de slag bij Suitsupply als COO en medeverantwoordelijke voor de internationale uitrol van de keten. Zijn nieuwe taak zal bestaan uit het leiding geven aan het managementteam, waartoe Barend Klein (CFO) en Natalie Warren (commercieel directeur) behoren.

 

Samen met CEO John van den Herik zullen ze instaan voor de verdere ontwikkeling van lief! Eric van Dam krijgt ook de taak om de organisatie verder te professionaliseren. "Ik ben erg blij met deze nieuwe uitdaging. Ik zie veel potentie in het lief! Lifestyle-concept en kijk ernaar uit mijn bijdrage te leveren aan de volgende fase van lief!," zegt van Dam.

 

Ook de CEO is blij met de nieuwe samenwerking: "We hebben met Eric een ervaren en ambitieus persoon in huis gehaald om de groeiambities van lief! lifestyle waar te maken. Hij zal operationele zaken van mij overnemen, zodat ik me meer kan focussen op new business development. Door de huidige omvang en groei van ons merk is versterking van de organisatie gewenst en we zijn dan ook erg blij met de komst van Eric."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top