Nieuwe hardloopformule rekent op twintig winkels

Nieuwe hardloopformule rekent op twintig winkels
De nieuwe sportketen Lopers Company rekent erop voor het einde van dit jaar over twintig winkels te beschikken. Op dit moment zijn dat er al elf, waaronder negen winkeliers die zijn vertrokken bij formulehuis Euretco en zijn keten Runnersworld.

De formule is dan ook ontstaan uit onvrede over Runnersworld, een formule die in de jaren tachtig is opgericht door de Nijmeegse winkelier Toine van Wilderen. Deze verkocht de formule in 1994 aan Euretco, maar staat nu weer aan de basis van de nieuwe formule. Over de redenen van zijn onvrede laat Van Wilderen zich tegenover Fashion United niet uit, al stelt hij wel dat veel ondernemers niet vrolijk worden van de fusieplannen tussen Euretco en Intres: "Die fusie was natuurlijk al langer bekend, maar op de achtergrond speelt het altijd een rol. Welke formules gaan door, welke niet? Wij willen ondernemers graag duidelijkheid geven."

 

Negen collega-franchisers gingen met Van Wilderen mee naar Lopers Company, dat is opgezet binnen GMS Group Netherlands, een van oorsprong Duitse inkooporganisatie. Sindsdien sloten zich nog twee winkeliers aan die niet bij Runnersworld vandaan kwamen en er worden gesprekken gevoerd met nog tien winkeliers. "Omdat het deels gaat om een afsplitsing, denk ik zeker dat er ruimte is op de markt voor nog een hardloopformule. De markt is bovendien groeiende, denk aan vrouwen die steeds meer gaan hardlopen. Ook willen we jongeren meer aanspreken", aldus Van Wilderen.


Euretco zegt het vertrek van de winkeliers te betreuren, maar benadrukt dat het goed gaat met Runnersworld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top