Nieuwe H&M Rotterdam zal rest doen verbleken | RetailDetail

Nieuwe H&M Rotterdam zal rest doen verbleken

Nieuwe H&M Rotterdam zal rest doen verbleken

Rotterdam zal in oktober een nieuwe winkel van het Zweedse modebedrijf H&M mogen verwachten die de grootste van heel Europa zal zijn. Ook een aantal afdelingen in de winkel krijgen recordgroottes.

"Wow-gevoel"

4.500 m² zal de nieuwe winkel van Hennes & Mauritz in Rotterdam meten: daarmee zal het in één klap de grootste H&M van Europa worden. "Klanten moeten echt een wow-gevoel krijgen als ze binnenstappen", zegt algemeen directeur Susan Krau in het Algemeen Dagblad. De nieuwe winkel komt aan de Koopgoot, waar een bestaande winkel in het najaar wordt uitgebreid.

 

Het aanbod in de winkel zal dan ook enorm zijn: in totaal zullen er 300.000 kledingstukken verkrijgbaar zijn en heeft de winkel de grootste schoenenafdeling, de grootste home-afdeling voor textiel en de grootste sportafdeling van alle filialen in Europa. Om hun weg te vinden doorheen de winkel zullen klanten dan ook gebruik kunnen maken van de lichtgevende borden die worden opgesteld.

 

Krau verwacht dan ook veel volk over de vloer te krijgen, met op zaterdag tot 8.000 klanten. Om die allemaal te kunnen helpen heeft de winkel 40 paskamers, 21 kassa's en zullen er personal shoppers aanwezig zijn. Die zullen klanten kunnen helpen met stijladvies en krijgen daarvoor een eigen paskamer ter beschikking.

 

Monki en Weekday krijgen een eigen stek

H&M maakt van de operatie gebruik om er ook de zusterbedrijven Weekday en Monki een onderkomen te geven langs de Passage. Weekday krijgt er 550 m² verkoopoppervlakte, Monki zal 290 m² bezetten.

 

De Zweedse keten is al 25 jaar actief in Nederland. In die periode werd een verkoopnet met 121 winkels onder het eigen logo, 3 onder het enseigne Monki en 1 onder het uithangbord Weekday uitgebouwd. Wereldwijd heeft de Zweedse keten 3.100 winkels in 53 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.