Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry | RetailDetail

Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry

Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry

De Britse handtassenmaker Mulberry heeft laten weten dat de nieuwe strategie van het bedrijf een succes is. Na eerdere slechte resultaten besloot het terug te keren naar meer betaalbare prijzen, wat al snel leidde tot hogere verkopen.

Nieuwe strategie ook voor andere collecties

In het vorige financiële jaar zag Mulberry zijn winst met maar liefst 74 procent terugvallen. Dat was te wijten aan een poging om klanten uit een hoger segment te strikken, met duurdere prijzen als gevolg. Zo kon een handtas al snel meer dan 1.000 pond kosten.


In een poging om klanten terug te winnen, zijn de prijzen nu naar beneden gehaald: voor de lente- en zomercollectie van 2015 kosten 66 procent van de handtassen minder dan 1.000 pond. In 2014 was dat maar 45 procent.


Als gevolg is de omzet in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar, dat eindigde op 6 juni, met 17 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Ook de vergelijkbare omzet steeg met 15 procent. CEO Thierry Andretta, die het bedrijf in april vervoegde, zegt tevreden te zijn en wil de nieuwe prijsstructuur nu ook doorvoeren bij de schoenen- en kledingcollecties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.