Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry | RetailDetail

Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry

Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry

De Britse handtassenmaker Mulberry heeft laten weten dat de nieuwe strategie van het bedrijf een succes is. Na eerdere slechte resultaten besloot het terug te keren naar meer betaalbare prijzen, wat al snel leidde tot hogere verkopen.

Nieuwe strategie ook voor andere collecties

In het vorige financiële jaar zag Mulberry zijn winst met maar liefst 74 procent terugvallen. Dat was te wijten aan een poging om klanten uit een hoger segment te strikken, met duurdere prijzen als gevolg. Zo kon een handtas al snel meer dan 1.000 pond kosten.


In een poging om klanten terug te winnen, zijn de prijzen nu naar beneden gehaald: voor de lente- en zomercollectie van 2015 kosten 66 procent van de handtassen minder dan 1.000 pond. In 2014 was dat maar 45 procent.


Als gevolg is de omzet in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar, dat eindigde op 6 juni, met 17 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Ook de vergelijkbare omzet steeg met 15 procent. CEO Thierry Andretta, die het bedrijf in april vervoegde, zegt tevreden te zijn en wil de nieuwe prijsstructuur nu ook doorvoeren bij de schoenen- en kledingcollecties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.