Nieuwe topman voor Christian Dior

Nieuwe topman voor Christian Dior

Nieuwe topman voor Christian Dior

Sidney Toledano, die de voorbije negentien jaar het Franse modehuis Christian Dior leidde, geeft in februari de fakkel door aan huidig Fendi-CEO Pietro Beccari. De wissel van de macht maakt deel uit van een grotere reshuffle aan de top van LVMH.

“Drijvende kracht achter wereldwijd succes”

De 66-jarige Toledano ging in 1993 aan de slag bij Christian Dior en leidde het modehuis sinds 1998 als CEO. Bernard Arnault, topman van moederconcern LVMH, omschrijft Toledano als “de drijvende kracht achter het grote wereldwijde succes van Dior. Hij heeft geweldig werk geleverd over de afgelopen 25 jaar, samen met een team van talentvolle ontwerpers.”

 

Christian Dior telt zo’n 200 eigen boetieks over de hele wereld en boekte vorig jaar een omzet van bijna twee miljard euro. Eerder dit jaar nam het Franse luxehuis LVMH Dior over voor een bedrag van zo’n 6,5 miljard euro.

 

Sidney Toledano wordt opgevolgd door Pietro Beccari, de huidige topman van Fendi. “De aanstelling van Pietro Beccari als CEO van Dior luidt het begin in van een nieuw tijdperk”, klinkt het in het persbericht. Met Beccari krijgt Dior “een geweldig leider die Dior tot nog grotere hoogte kan brengen in de toekomst”, aldus nog Bernard Arnault. Wie hem zal opvolgen bij Fendi is nog niet bekend.

 

Toledano blijft wel aan de slag bij het grootste luxeconcern van de wereld: begin volgend jaar wordt hij voorzitter en CEO van de Fashion Group, de modetak van LVMH met behalve Christian Dior Couture en Fendi ook nog topmerken als Kenzo, Givenchy en Marc Jacobs. In die rol volgt hij Pierre-Yves Roussel op, die die functie tien jaar uitoefende en begin volgend jaar ‘speciaal adviseur’ van topman Bernard Arnault wordt..

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.