Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet | RetailDetail

Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

De Zweedse kledingreus Hennes & Mauritz heeft in het tweede kwartaal zijn omzet zo’n 5% zien klimmen in vergelijking met een jaar eerder, al dankt het die groei voornamelijk aan een toename van het aantal winkels.

Al 4.077 winkels wereldwijd

In zijn eind mei afgesloten kwartaal zag het Zweedse concern boven modeketens als H&M, COS en & Other Stories zijn omzet ‑ uitgedrukt in lokale munt en inclusief btw ‑ 5% klimmen. Na omrekening naar Zweedse kronen bleef er een omzetgroei van 2% over tot 54,3 miljard Zweedse kronen, een slordige 5,8 miljard euro. Die stijging is vooral te danken aan een sterke toename van het aantal winkels: Hennes & Mauritz kreeg er het voorbije jaar ruim 400 winkels bij, wat het eind mei op 4.077 bracht.

 

De groep gaf ook al een eerste inkijkje in de resultaten van mei: die maand steeg de omzet in lokale munt en inclusief btw met 9%. Aangepast voor feestdagen was de omzetgroei zelfs 11%, aldus nog H&M.

 

De evolutie mag dan al positief zijn, de Zweedse groep doet het wel nog altijd minder goed dan de grote Spaanse rivaal Inditex.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.