Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven" | RetailDetail

Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven"

Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven"

Kledingketen C&A heeft de grote modecollectieven een veeg uit de pan gegeven met een eigen reclamecampagne: vanaf maart zal "Today's look is" gebruikt worden om de eigen collecties in de kijker te zetten, die "gemaakt zijn voor het echte leven".

"Praktischere" campagne

De keten maakt gebruik van de Parijse modeweek (van 3 tot 11 maart 2015) om een eigen "praktische" reclamecampagne in de kijker te zetten, waardoor het de aandacht wil afleiden van 'conceptuele' modestukken naar de eigen "makkelijker te dragen" collecties.

 

Erik Kessels, artistiek directeur bij het bureau dat verantwoordelijk was voor de campagne, zegt het volgende: "We wilden de waarden van C&A benadrukken, met name dat men kledij maakt voor het dagelijkse leven en voor iedereen."

 

De campagne heet "Today's look is" (Het beeld van vandaag is) en focust op één specifiek beeld: "Het beeld van vandaag is om te kuieren, niet om te showen", waarbij men een relaxte outfit benadrukt of zelfs een "beeld waarbij alles gepakt en gezakt is", waardoor men de eigen collecties in de kijker kan zetten.

 

C&A heeft de dag van vandaag meer dan 1575 winkels in 21 Europese landen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).