Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven" | RetailDetail

Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven"

Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven"

Kledingketen C&A heeft de grote modecollectieven een veeg uit de pan gegeven met een eigen reclamecampagne: vanaf maart zal "Today's look is" gebruikt worden om de eigen collecties in de kijker te zetten, die "gemaakt zijn voor het echte leven".

"Praktischere" campagne

De keten maakt gebruik van de Parijse modeweek (van 3 tot 11 maart 2015) om een eigen "praktische" reclamecampagne in de kijker te zetten, waardoor het de aandacht wil afleiden van 'conceptuele' modestukken naar de eigen "makkelijker te dragen" collecties.

 

Erik Kessels, artistiek directeur bij het bureau dat verantwoordelijk was voor de campagne, zegt het volgende: "We wilden de waarden van C&A benadrukken, met name dat men kledij maakt voor het dagelijkse leven en voor iedereen."

 

De campagne heet "Today's look is" (Het beeld van vandaag is) en focust op één specifiek beeld: "Het beeld van vandaag is om te kuieren, niet om te showen", waarbij men een relaxte outfit benadrukt of zelfs een "beeld waarbij alles gepakt en gezakt is", waardoor men de eigen collecties in de kijker kan zetten.

 

C&A heeft de dag van vandaag meer dan 1575 winkels in 21 Europese landen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.