Nike heeft sterk kwartaal achter de rug | RetailDetail

Nike heeft sterk kwartaal achter de rug

Nike heeft sterk kwartaal achter de rug

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft een goed derde kwartaal achter de rug. Ondanks de goede resultaten kreeg het aandeel op de beurs toch een tik, omdat analisten een nog hogere omzet hadden voorspeld.

Sterke prestaties op thuismarkt

De omzet van Nike ging in het derde kwartaal met 7,6% de hoogte in en kwam zo uit op iets meer dan 8 miljard dollar (7 miljard euro). Analisten hadden echter een omzet van 8,2 miljard dollar (7,3 miljard euro) verwacht.

 

Op vlak van winst deed Nike het dan weer wel beter dan de verwachtingen: analisten gingen uit van een winst van 49 cent per aandeel, maar dankzij een stijging van 20% klom de winst naar 55 cent per aandeel, of 950 miljoen dollar (850 miljoen euro).

 

In de groeimarkten daalde de omzet met 8%, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door sterke prestaties in China en Noord-Amerika. In China steeg de omzet met 22,6%, terwijl een sterke vraag naar basketbalmerken LeBron en Jordan in Noord-Amerika zorgden voor een omzetstijging van 13%.

 

Nike verwacht dat de omzet over het volledige jaar met 10% zal stijgen. Voor het huidige kwartaal heeft het alvast 12% meer bestellingen voor schoenen en kleding gekregen ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.