Nike lanceert winkelconcept NikeLab | RetailDetail

Nike lanceert winkelconcept NikeLab

Nike lanceert winkelconcept NikeLab

Nike lanceert het nieuwe winkelconcept 'NikeLab'. De fillialen moeten een plek worden "waar de geschiedenis en innovaties van het merk samenkomen".

"Innovatie overstijgt het product"

De fillialen worden geopend in New York, Londen, Parijs, Milaan, Shanghai en Hongkong. Daarnaast is ook de webshop nike.com/NikeLab gelanceerd. Nike wil met het nieuwe winkelconcept zijn pijler 'design' zoveel mogelijk benadrukken. Het interieur van de nieuwe vestigingen is daarom ontworpen door Miniwiz, een toonaangevende designer. Hij heeft de vestigingen gestyled met hergebruikt materiaal en ook de webshop een 'urban' karakter gegeven

 

Bovendien wil de retailer met de nieuwe winkels een brug slaan tussen de fysieke winkels, de webshop en social media. Door intensief gebruik te maken van Twitter, Instagram en het Chinese 'We Chat in China' moeten klanten gemotiveerd worden om aankopen te doen. Hierbij wordt veel gebruik gemaakt van beeldmateriaal en foto's. 

 

Niet alleen de winkels, maar ook de nieuwe productlijnen moeten dezelfde innovatieve 'spirit' uitdragen. Naast de nieuwste producten van Nike, biedt de retailer daarom ook limited editions en collecties gemaakt in samenwerking met andere ontwerpers, zoals bijvoorbeeld die van UNDERCOVER-designer Takahashi, in het NikeLab aan. "Hierbij overstijgt innovatie het product", zegt het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.