Nike lanceert winkelconcept NikeLab | RetailDetail

Nike lanceert winkelconcept NikeLab

Nike lanceert winkelconcept NikeLab

Nike lanceert het nieuwe winkelconcept 'NikeLab'. De fillialen moeten een plek worden "waar de geschiedenis en innovaties van het merk samenkomen".

"Innovatie overstijgt het product"

De fillialen worden geopend in New York, Londen, Parijs, Milaan, Shanghai en Hongkong. Daarnaast is ook de webshop nike.com/NikeLab gelanceerd. Nike wil met het nieuwe winkelconcept zijn pijler 'design' zoveel mogelijk benadrukken. Het interieur van de nieuwe vestigingen is daarom ontworpen door Miniwiz, een toonaangevende designer. Hij heeft de vestigingen gestyled met hergebruikt materiaal en ook de webshop een 'urban' karakter gegeven

 

Bovendien wil de retailer met de nieuwe winkels een brug slaan tussen de fysieke winkels, de webshop en social media. Door intensief gebruik te maken van Twitter, Instagram en het Chinese 'We Chat in China' moeten klanten gemotiveerd worden om aankopen te doen. Hierbij wordt veel gebruik gemaakt van beeldmateriaal en foto's. 

 

Niet alleen de winkels, maar ook de nieuwe productlijnen moeten dezelfde innovatieve 'spirit' uitdragen. Naast de nieuwste producten van Nike, biedt de retailer daarom ook limited editions en collecties gemaakt in samenwerking met andere ontwerpers, zoals bijvoorbeeld die van UNDERCOVER-designer Takahashi, in het NikeLab aan. "Hierbij overstijgt innovatie het product", zegt het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.