Nog eens drie winkels Thom Broekman overgenomen | RetailDetail

Nog eens drie winkels Thom Broekman overgenomen

Nog eens drie winkels Thom Broekman overgenomen

Nog eens drie winkels van de failliete keten Thom Broekman hebben een nieuwe eigenaar gevonden. Dat meldt curator Hans Hendriks. De winkels werden overgenomen door modeketen Only for Men en jeansketen The Stone.

Ook interesse in 2 andere panden

Only for Men nam de winkel in Woerden over. Die is ondertussen zelfs al terug heropend. The Stone opent binnenkort dan weer de deuren in de voormalige winkels van Thom Broekman in Nieuwegein en Wageningen.


The Stone heeft ook nog een optie genomen op twee andere panden. Daarrond vinden nu gesprekken plaats met de verhuurders, om de huurprijzen op een gunstiger niveau te krijgen.


Eerder werden er al vijf winkels van Thom Broekman gered. De oprichter van de keten redde snel na het faillissement al drie winkels in Utrecht en vorige maand nam de start-up Marc Edwards de winkels in Haarlem en Bussum over.


Op het moment van faillissement had het bedrijf 19 winkels: 11 van Thom Broekman en 8 van het jeansconcept De Rode Winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.