Noppies neemt kindermerk IMPS&ELFS over | RetailDetail

Noppies neemt kindermerk IMPS&ELFS over

Noppies neemt kindermerk IMPS&ELFS over

Zwangerschaps- en kinderkledingmerk Noppies, dat sinds mei in handen is van Vendis Capital, neemt zijn Amsterdamse concurrent IMPS&ELFS over.

 

Versnelde groei

“IMPS&ELFS is een sterk en innovatief merk dat over een periode van twintig jaar een sterke positie heeft ingenomen binnen het segment van kwalitatieve kinderkleding. We zijn dan ook zeer verheugd de krachten te kunnen bundelen. We hebben er alle vertrouwen in dat onze ondernemingen elkaar wederzijds zullen versterken en dat wij samen versnelde groei kunnen bewerkstelligen", aldus Noppies-CEO Anne-Gien Haan.

 

“Door onze krachten te bundelen met Noppies zetten wij een grote stap voorwaarts. Noppies bekleedt een sterke positie op de markt van zwangerschaps- en kinderkleding met de merken Noppies en Supermom. We hebben er alle vertrouwen in dat IMPS&ELFS baat zal hebben bij de schaalvergroting die Noppies biedt op zowel het gebied van verkoop via diverse kanalen, als sourcing, aankoop en operationele processen”, voegt Fons Cohen, de oprichter en CEO van IMPS&ELFS, daar aan toe.

 

IMPS&ELFS werd in 1997 opgericht en verkoopt kinderkleding die wordt geproduceerd op basis van natuurlijk katoen. Het bedrijf heeft twee winkels in Amsterdam en heeft dertig mensen in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.