Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat | RetailDetail

Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat

Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat

Het Amerikaanse modemerk Nordstrom heeft een grote wedstrijd gehouden via Snapchat. Het merk ziet het platform als de ideale plek om met een jongere generatie te communiceren en kon het aantal volgers met 60% verhogen.

Online markt bijzonder belangrijk voor Nordstrom

Om tot winnaar gekroond te worden en een groot feest te winnen, moesten de studenten een foto nemen van het logo van hun universiteit en die op Snapchat posten. De universiteit met de meeste foto’s was de overwinnaar. Volgens Nordstrom werd de video die bij de wedstrijd hoorde meer dan 6,7 miljoen keer bekeken en werd de bijhorende filter, een soort hashtag maar dan op Snapchat, meer dan 234.000 keer gebruikt. Bovendien steeg ook het aantal volgers van Nordstrom op Snapchat in één klap met 60%.

 

Nordstrom noemt Snapchat het perfecte platform om aan 'storytelling' te doen en om klanten te laten delen in hun merk. De jonge generatie die van platformen als Snapchat gebruik maakt, is dan ook bijzonder belangrijk voor Nordstrom: het merk haalt immers 21% van zijn totale omzet uit de online verkoop en het heeft de voorbije jaren al honderden miljoenen geïnvesteerd in de integratie van de offline en online verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.