Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten | RetailDetail

Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten

Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten

Het Amerikaanse merk Nordstrom heeft een manier bedacht om op fysieke producten aan te geven of ze vaak ‘gepind’ zijn op Pinterest. De keten hangt Pinterest-tags aan een aantal schoenen en tassen in haar winkels, om zo aan te geven dat ze populair zijn op Pinterest. Zo weten klanten heel snel welke producten momenteel trendy zijn.

Verbinden offline en online

Zoals zovele merken heeft Nordstrom een eigen pagina op Pinterest, een website waar bezoekers zaken kunnen ‘pinnen’ als ze die interessant vinden. Nu brengt Nordstrom Pinterest dus terug naar haar winkels, door een aantal producten van een tag te voorzien. “Het is een manier om tegen klanten te zeggen: Dit is populair, kijk maar naar de Pinterest-tag op die schoen of tas”, zegt Eliza Kern van Gigaom.com.

 

Momenteel kan je de tags nog niet in elke winkel van Nordstrom vinden en het is nog niet bekend of het project in de toekomst zal uitbreiden. Nordstrom postte de foto’s van de producten in de winkels trouwens terug op Pinterest, waardoor de cirkel tussen online en offline mooi werd rondgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.