Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten

Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten

Het Amerikaanse merk Nordstrom heeft een manier bedacht om op fysieke producten aan te geven of ze vaak ‘gepind’ zijn op Pinterest. De keten hangt Pinterest-tags aan een aantal schoenen en tassen in haar winkels, om zo aan te geven dat ze populair zijn op Pinterest. Zo weten klanten heel snel welke producten momenteel trendy zijn.

Verbinden offline en online

Zoals zovele merken heeft Nordstrom een eigen pagina op Pinterest, een website waar bezoekers zaken kunnen ‘pinnen’ als ze die interessant vinden. Nu brengt Nordstrom Pinterest dus terug naar haar winkels, door een aantal producten van een tag te voorzien. “Het is een manier om tegen klanten te zeggen: Dit is populair, kijk maar naar de Pinterest-tag op die schoen of tas”, zegt Eliza Kern van Gigaom.com.

 

Momenteel kan je de tags nog niet in elke winkel van Nordstrom vinden en het is nog niet bekend of het project in de toekomst zal uitbreiden. Nordstrom postte de foto’s van de producten in de winkels trouwens terug op Pinterest, waardoor de cirkel tussen online en offline mooi werd rondgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top