Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten

Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten

Het Amerikaanse merk Nordstrom heeft een manier bedacht om op fysieke producten aan te geven of ze vaak ‘gepind’ zijn op Pinterest. De keten hangt Pinterest-tags aan een aantal schoenen en tassen in haar winkels, om zo aan te geven dat ze populair zijn op Pinterest. Zo weten klanten heel snel welke producten momenteel trendy zijn.

Verbinden offline en online

Zoals zovele merken heeft Nordstrom een eigen pagina op Pinterest, een website waar bezoekers zaken kunnen ‘pinnen’ als ze die interessant vinden. Nu brengt Nordstrom Pinterest dus terug naar haar winkels, door een aantal producten van een tag te voorzien. “Het is een manier om tegen klanten te zeggen: Dit is populair, kijk maar naar de Pinterest-tag op die schoen of tas”, zegt Eliza Kern van Gigaom.com.

 

Momenteel kan je de tags nog niet in elke winkel van Nordstrom vinden en het is nog niet bekend of het project in de toekomst zal uitbreiden. Nordstrom postte de foto’s van de producten in de winkels trouwens terug op Pinterest, waardoor de cirkel tussen online en offline mooi werd rondgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top