Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten

Nordstrom koppelt Pinterest aan fysieke producten

Het Amerikaanse merk Nordstrom heeft een manier bedacht om op fysieke producten aan te geven of ze vaak ‘gepind’ zijn op Pinterest. De keten hangt Pinterest-tags aan een aantal schoenen en tassen in haar winkels, om zo aan te geven dat ze populair zijn op Pinterest. Zo weten klanten heel snel welke producten momenteel trendy zijn.

Verbinden offline en online

Zoals zovele merken heeft Nordstrom een eigen pagina op Pinterest, een website waar bezoekers zaken kunnen ‘pinnen’ als ze die interessant vinden. Nu brengt Nordstrom Pinterest dus terug naar haar winkels, door een aantal producten van een tag te voorzien. “Het is een manier om tegen klanten te zeggen: Dit is populair, kijk maar naar de Pinterest-tag op die schoen of tas”, zegt Eliza Kern van Gigaom.com.

 

Momenteel kan je de tags nog niet in elke winkel van Nordstrom vinden en het is nog niet bekend of het project in de toekomst zal uitbreiden. Nordstrom postte de foto’s van de producten in de winkels trouwens terug op Pinterest, waardoor de cirkel tussen online en offline mooi werd rondgemaakt.

Tags: