Nordstrom lanceert winkel zonder stock | RetailDetail

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

Nordstrom lanceert winkel zonder stock
Shutterstock

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Persoonlijke stylist

In de winkel zal dus enkel voldoende kleding aanwezig zijn voor klanten die items willen passen in een van de acht pashokjes. Bestellingen worden door de aanwezige medewerkers geplaatst bij een van de negen andere winkels in de regio of gewoon online. De klant kan zijn bestelling dan gewoon later ophalen bij de winkel. Wordt de bestelling al voor 14u geplaatst, dan kan dat nog dezelfde dag.

 

De acht pashokjes zijn gepositioneerd rond een centrale plek in de winkel, waar klanten kunnen genieten van een glas wijn of een biertje, terwijl ze in gesprek gaan met hun persoonlijke stylist. Daar moet wel eerst een afspraak voor gemaakt worden, al kunnen klanten de winkel ook zonder afspraak bezoeken.

 

Daarnaast lanceert Nordstrom ook de app Style Boards, die het mogelijk maakt voor verkopers en stylisten om aanbevelingen te doen voor klanten. De app stelt gebruikers ook in staat om in gesprek te gaan met het winkelpersoneel of de stylisten, terwijl ze toch niet in de winkel aanwezig zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.