Nordstrom lanceert winkel zonder stock

Nordstrom lanceert winkel zonder stock
Shutterstock

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Persoonlijke stylist

In de winkel zal dus enkel voldoende kleding aanwezig zijn voor klanten die items willen passen in een van de acht pashokjes. Bestellingen worden door de aanwezige medewerkers geplaatst bij een van de negen andere winkels in de regio of gewoon online. De klant kan zijn bestelling dan gewoon later ophalen bij de winkel. Wordt de bestelling al voor 14u geplaatst, dan kan dat nog dezelfde dag.

 

De acht pashokjes zijn gepositioneerd rond een centrale plek in de winkel, waar klanten kunnen genieten van een glas wijn of een biertje, terwijl ze in gesprek gaan met hun persoonlijke stylist. Daar moet wel eerst een afspraak voor gemaakt worden, al kunnen klanten de winkel ook zonder afspraak bezoeken.

 

Daarnaast lanceert Nordstrom ook de app Style Boards, die het mogelijk maakt voor verkopers en stylisten om aanbevelingen te doen voor klanten. De app stelt gebruikers ook in staat om in gesprek te gaan met het winkelpersoneel of de stylisten, terwijl ze toch niet in de winkel aanwezig zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Back to top