Noukie’s breidt winkelnet fors uit

Noukie’s breidt winkelnet fors uit

Noukie’s breidt winkelnet fors uit
Noukie's/DavidPlas

De Belgische kinderspulletjesverkoper Noukie’s opent tien nieuwe winkels in Frankrijk: dat brengt het totaal op 19 vestigingen bij onze zuiderburen. Het bedrijf uit Tubize heeft ook in ons land dertien verkooppunten in eigen beheer.

Frankrijk zwaartepunt

Toen het Franse durfkapitaalfonds MBO Partenaires zich bijna twee jaar geleden inkocht bij het Belgische Noukie’s, maakte het er geen geheim van dat expansie in Frankrijk een absolute topprioriteit was. Met de opening van boetieks in Albi, Arras, Besançon, La Rochelle, Metz, Mulhouze, Plan de Campagne, Poitiers, Quimper en Rouen ligt het zwaartepunt nu meer dan ooit in Frankrijk. Met de tien nieuwkomers erbij verdubbelt Noukie’s zijn eigen netwerk tot negentien winkels in Frankrijk.

 

Noukie’s ontstond in 1996 als fabrikant van superzachte knuffels, maar breidde zijn assortiment stelselmatig uit met nachtmode en textielcollecties tot en met zes jaar, later nog aangevuld met babyproducten en slaapkamers. De producten van Noukie’s zijn intussen te koop in een dertigtal landen wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.