Omzet +23%, winst +48% voor Desigual | RetailDetail

Omzet +23%, winst +48% voor Desigual

Omzet +23%, winst +48% voor Desigual

De Spaanse moderetailer Desigual zag in de eerste zes maanden van 2014 zijn omzet met bijna een kwart stijgen. De nettowinst steeg daardoor bijna met de helft naar een bedrag van 66,4 miljoen euro.

Internationale expansie

De totale omzet van Desigual steeg met 23 procent naar 452 miljoen euro, de nettowinst steeg zelfs met 48 procent. Dat was vooral te danken aan de internationale expansie van het merk, dat van januari tot juni in totaal 45 nieuwe winkels opende. Het opende onder andere zijn eerste filialen in Peru, Mexico en Luxemburg.

 

Daarnaast doet ook het nieuwe concept 'D-Shops Desigual Authorized Dealers' het bijzonder goed: dat is een vorm van franchise, waar de retailers echter meer vrijheid dan normaal hebben om hun winkels in te richten. Enige voorwaarde is dat 80 procent van de winkelruimte wordt gereserveerd voor producten van Desigual. De voorbije zes maanden openden er wereldwijd 46 van die winkels. Met het concept mikt Desigual op winkels in kleine en middelgrote steden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.