Omzet Adidas stijgt, reorganisatie bij Reebok | RetailDetail

Omzet Adidas stijgt, reorganisatie bij Reebok

Omzet Adidas stijgt, reorganisatie bij Reebok

De Duitse sportgroep Adidas zag in het derde kwartaal zijn omzet met 14% stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Zowel bij Adidas als bij dochtermerk Reebok waren er positieve resultaten., maar bij die laatste staat er binnenkort wel een reorganisatie op de planning.

Groei op alle markten

De totale omzet van Adidas steeg in het derde kwartaal naar 5,4 miljard euro, ten opzichte van 4,75 miljard euro een jaar eerder. Vooral bij het gelijknamige merk werd er sterk gepresteerd: daar steeg de omzet met 20%. Bij Reebok was er sprake van een omzetstijging van 7% en ook TaylorMade-adidas Golf deed het naar behoren met een groei van 6%.

 

In West-Europa steeg de omzet met 15%, dankzij sterke prestaties in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Polen. In de Verenigde Staten groeide het bedrijf met 20% en in Groot-China zelfs met 25%. De winst na belasting voor de volledige groep steeg met 15% naar 287 miljoen euro.

 

Reebok onafhankelijk maken

Adidas bevestigt de vooruitzichten voor het volledige boekjaar, maar waarschuwt wel al voor een terugval in het komende boekjaar. Het bedrijf wil zich in 2017 concentreren op de activiteiten in Noord-Amerika en een reorganisatie van Reebok. Dat merk wil het onafhankelijk maken van Adidas. Daarbij verdwijnen er 150 banen en zullen er een aantal winkels gesloten worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.