Omzet Charles Vögele valt terug | RetailDetail

Omzet Charles Vögele valt terug

Omzet Charles Vögele valt terug

Het Zwitserse Charles Vögele zag in 2013 zijn netto-omzet met 2,6 procent dalen ten opzichte van het voorgaande jaar, naar 947 miljoen Zwitserse frank (777 miljoen euro). In de Benelux was er wel een positieve trend waar te nemen.

Benelux wel positief

De daling was vooral te wijten aan een sterke daling in de kernmarkten Duitsland en Zwitserland. De grootste daling kwam er in de eerste helft van het jaar (-4,5%): in de laatste zes maanden van 2013 was er een groei van 1,1 procent.

 

In de Benelux steeg de vergelijkbare omzet met 2,9 procent in 2013: al het derde jaar op rij dat de omzet in onze regio steeg. Ook in de regio Centraal- en Oost-Europa steeg de vergelijkbare omzet lichtjes, met 0,7 procent.

 

In 2013 besloot Charles Vögele om zich terug te trekken uit een aantal markten. Sinds februari 2014 is Charles Vögele helemaal weg uit Tsjechië en tegen het midden van 2014 zal ook Polen sneuvelen uit de portfolio van het bedrijf. Het bevestigde daarnaast ook dat het aanwezig zou blijven in Hongarije.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.