Omzet Desigual stijgt met bijna een vijfde | RetailDetail

Omzet Desigual stijgt met bijna een vijfde

Omzet Desigual stijgt met bijna een vijfde

De omzet van de Spaanse modeketen Desigual is in de eerste negen maanden van 2014 met 19,3 procent gestegen naar 740,6 miljoen euro. Dat was vooral te danken aan de flinke expansie van het merk.

Minder felle kleuren

In die periode opende Desigual maar liefst 71 winkels, wat het totaal in september op 475 eigen winkels wereldwijd bracht. Om die grote markt aan te spreken, heeft het wel besloten om het gebruik van felle kleuren en patronen voor een stuk terug te dringen. Dat was tot nu toe nochtans het handelsmerk van Desigual.

 

Het Spaanse merk lanceerde de laatste tijd ook verschillende collecties, om het aanbod in de winkels verder uit te breiden. Zo kwam er een sportieve lijn en kwam het op de proppen met een eigen parfum. In mei van dit jaar maakte het Spaanse bedrijf bekend dat het op het einde van 2014 500 eigen winkels wil hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.