Omzet Ermenegildo Zegna stijgt, maar winst daalt | RetailDetail

Omzet Ermenegildo Zegna stijgt, maar winst daalt

Omzet Ermenegildo Zegna stijgt, maar winst daalt

Het voorbije boekjaar wist het Italiaanse modemerk Ermenegildo Zegna zijn omzet weer de hoogte in te stuwen, terwijl die een jaar eerder was gedaald. Daar tegenover staat wel dat de winst met meer dan een derde is gezakt.

Investeringen

De totale omzet van het modebedrijf steeg met 4% naar 1,26 miljard euro: het Italiaanse bedrijf zegt dan ook tevreden te zijn met de omzetontwikkeling in de huidige economische situatie. Wel krijgt Ermengildo Zegna te maken met steeds dalende marges, waardoor de winstcijfers daalden van 71 naar 45 miljoen euro (een daling van 36,6%). Ook de ebitda kende een terugval van 21% naar 146 miljoen euro.

 

Die dalende winst is ook het gevolg van de investeringen die het bedrijf deed, voornamelijk in de Italiaanse faciliteiten. Zo werd er nabij Novara een productiesite voor formele kleding opgezet en het bedrijf werkt daarnaast ook aan het verder uitbreiden van zijn omnichannelactiviteiten.

 

China is nog steeds de belangrijkste markt voor het merk, al maken zowel Amerika als Europa terrein goed. Op het einde van 2015 waren er 523 winkels van Ermenegildo Zegna te vinden, waarvan 307 in eigen beheer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.