Omzet Hugo Boss stijgt 8% | RetailDetail

Omzet Hugo Boss stijgt 8%

Omzet Hugo Boss stijgt 8%

De omzet van het Duitse kledingmerk Hugo Boss is in het tweede kwartaal met acht procent gestegen voor wisselkoerseffecten. De nettowinst steeg daarbij met maar liefst achttien procent, naar 62,5 miljoen euro.

Groei op alle markten

De omzet van Hugo Boss kwam in het tweede kwartaal uit op 558,9 miljoen euro: na wisselkoerseffecten betekende dat een stijging van vijf procent. In Europa groeide de omzet met tien procent, terwijl er op de Amerikaanse continenten sprake was van een groei van zeven procent. In Azië was er sprake van een kleine groei van slechts twee procent.

 

"Onze constante sterke groei in Europa en onze ommekeer in de Amerikas zijn de basis voor deze sterke kwartaalresultaten", zegt CEO  Claus-Dietrich Lahrs. "Ondanks de aanhoudende moeilijke situatie op bepaalde markten zullen we nog sneller groeien in de tweede helft van het jaar. We zullen onze aanwezigheid en merksterkte bij womenswear versterken, om zo een groei op lange termijn te verzekeren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.