Omzet Macintosh Group blijft zakken | RetailDetail

Omzet Macintosh Group blijft zakken

Omzet Macintosh Group blijft zakken

Het derde kwartaal was opnieuw niet gunstig voor Macintosh Retail Group, dat zijn totale omzet met 8,5 procent zag dalen naar 213,3 miljoen euro. Wel was er een lichtpuntje bij het online gedeelte, waar de omzet met 15,7 procent groeide naar 11,6 miljoen euro.

Zwak resultaat fashion

In de fashiontak daalde de omzet met 8,9 procent naar 170,8 miljoen euro, wat deels kwam door de sluiting van twintig winkels, waarvan tien in het derde kwartaal alleen. De omzet van Kwantum, het enige merk dat niet tot fashion behoort, daalde tot 42,5 miljoen euro in het derde kwartaal. Dat is een daling van zeven procent.

 

Redenen voor de slechte cijfers zijn volgens CEO Frank De Moor de terughoudende klant, maar ook de lange nazomer, die zijn effect had op de verkoop van winterschoenen. De slecht omzetcijfers zorgden ook voor een negatief bedrijfsresultaat.

 

Vierde kwartaal bepalend voor jaar 2013

Macintosh zegt dat in fashion het grootste deel van het bedrijfsresultaat gerealiseerd wordt in het vierde kwartaal. De cijfers van dat laatste kwartaal zullen bepalen of 2013 positief kan afgesloten worden.

 

Macintosh Retail Group is het moederbedrijf van Scapino, Kwantum, Invito, Brantano, Dolcis, Jones Bootmaker, Manfield, PRO 0031, Steve Madden, Intreza en Nea International. Het heeft meer dan duizend winkels verdeeld over Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk en Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.