Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014 | RetailDetail

Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014

Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014

De omzet van de Spaanse modegroep Mango is in 2014 met 9,3 procent gestegen ten opzichte van het jaar eerder. Vooral online wist het bedrijf flink te groeien, dankzij een uitbreiding met twaalf nieuwe landenwebshops.

Online groei

De totale omzet van Mango kwam in 2014 uit op 2,017 miljard euro, waarvan nu al 9,1 procent online en meer dan 80 procent in het buitenland gehaald werd. Met de 12 nieuwe landen die vorig jaar een Mango-webshop kregen, verkoopt het merk nu in 76 landen online. Vorig jaar was Mango goed voor een ebitda van 223 miljoen euro.

 

Er kwamen in 2014 90 nieuwe fysieke winkels van Mango Man bij, waardoor het totaal nu op 240 filialen in meer dan 40 landen komt. Die keten is onder andere te vinden in België, Nederland, Spanje, Polen, Chili en Singapore. Mango Kids is met 150 winkels aanwezig in 50 landen. De belangrijkste keten, Mango, heeft ondertussen al meer dan 2.700 winkels in 109 landen.

 

Mango wil in 2015 300 miljoen euro investeren in onder andere de opening van nieuwe winkels en het herinrichten van reeds bestaande winkels. Ook wil Mango online blijven uitbreiden, met nieuwe webshops in Zuid-Amerika, Azië en Afrika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).