Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014 | RetailDetail

Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014

Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014

De omzet van de Spaanse modegroep Mango is in 2014 met 9,3 procent gestegen ten opzichte van het jaar eerder. Vooral online wist het bedrijf flink te groeien, dankzij een uitbreiding met twaalf nieuwe landenwebshops.

Online groei

De totale omzet van Mango kwam in 2014 uit op 2,017 miljard euro, waarvan nu al 9,1 procent online en meer dan 80 procent in het buitenland gehaald werd. Met de 12 nieuwe landen die vorig jaar een Mango-webshop kregen, verkoopt het merk nu in 76 landen online. Vorig jaar was Mango goed voor een ebitda van 223 miljoen euro.

 

Er kwamen in 2014 90 nieuwe fysieke winkels van Mango Man bij, waardoor het totaal nu op 240 filialen in meer dan 40 landen komt. Die keten is onder andere te vinden in België, Nederland, Spanje, Polen, Chili en Singapore. Mango Kids is met 150 winkels aanwezig in 50 landen. De belangrijkste keten, Mango, heeft ondertussen al meer dan 2.700 winkels in 109 landen.

 

Mango wil in 2015 300 miljoen euro investeren in onder andere de opening van nieuwe winkels en het herinrichten van reeds bestaande winkels. Ook wil Mango online blijven uitbreiden, met nieuwe webshops in Zuid-Amerika, Azië en Afrika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.