Omzet Miss Etam stijgt met twee procent door tablets | RetailDetail

Omzet Miss Etam stijgt met twee procent door tablets

Omzet Miss Etam stijgt met twee procent door tablets

Miss Etam voerde afgelopen maanden een succesvolle test uit met tablets op de winkelvloer. De omzet per winkel steeg door het nieuwe hulpmiddel met twee procent.

Cultuuromslag

"Het concept heeft echt heel veel potentie. De eerste test leverde direct twee procent extra omzet per winkel op. Daarvoor hebben we niets speciaals hoeven te doen, alleen een eenvoudige instructie aan het personeel", vertelt Francine van Dierendonck, directeur e-commerce van Etam Groep aan retailnews.

 

Het experiment maakt deel uit van het project 'Nooit meer nee'. De winkelketen biedt naar eigen zeggen een brede collectie aan met een brede maatboog, waardoor het wel eens klanten teleur moet stellen. Door de webwinkel naar de winkelvloer te verplaatsen, hoopt Miss Etam klanten minder vaak een 'nee' te moeten verkopen.

 

Om het concept tot een succes te maken, was wel een cultuuromslag nodig, zegt Van Dierendonck. "Toen ik begin dit jaar riep dat dit ons misschien wel zeven procent extra omzet zou kunnen opleveren, keek iedereen mij nog raar aan. Inmiddels beginnen mensen erin te geloven. Er zijn ondertussen ook winkels die vragen wanneer zij nu eindelijk een tablet krijgen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.