Omzet Miss Etam stijgt met twee procent door tablets | RetailDetail

Omzet Miss Etam stijgt met twee procent door tablets

Omzet Miss Etam stijgt met twee procent door tablets

Miss Etam voerde afgelopen maanden een succesvolle test uit met tablets op de winkelvloer. De omzet per winkel steeg door het nieuwe hulpmiddel met twee procent.

Cultuuromslag

"Het concept heeft echt heel veel potentie. De eerste test leverde direct twee procent extra omzet per winkel op. Daarvoor hebben we niets speciaals hoeven te doen, alleen een eenvoudige instructie aan het personeel", vertelt Francine van Dierendonck, directeur e-commerce van Etam Groep aan retailnews.

 

Het experiment maakt deel uit van het project 'Nooit meer nee'. De winkelketen biedt naar eigen zeggen een brede collectie aan met een brede maatboog, waardoor het wel eens klanten teleur moet stellen. Door de webwinkel naar de winkelvloer te verplaatsen, hoopt Miss Etam klanten minder vaak een 'nee' te moeten verkopen.

 

Om het concept tot een succes te maken, was wel een cultuuromslag nodig, zegt Van Dierendonck. "Toen ik begin dit jaar riep dat dit ons misschien wel zeven procent extra omzet zou kunnen opleveren, keek iedereen mij nog raar aan. Inmiddels beginnen mensen erin te geloven. Er zijn ondertussen ook winkels die vragen wanneer zij nu eindelijk een tablet krijgen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.