Omzet Miss Etam stijgt met twee procent door tablets

Omzet Miss Etam stijgt met twee procent door tablets

Miss Etam voerde afgelopen maanden een succesvolle test uit met tablets op de winkelvloer. De omzet per winkel steeg door het nieuwe hulpmiddel met twee procent.

Cultuuromslag

"Het concept heeft echt heel veel potentie. De eerste test leverde direct twee procent extra omzet per winkel op. Daarvoor hebben we niets speciaals hoeven te doen, alleen een eenvoudige instructie aan het personeel", vertelt Francine van Dierendonck, directeur e-commerce van Etam Groep aan retailnews.

 

Het experiment maakt deel uit van het project 'Nooit meer nee'. De winkelketen biedt naar eigen zeggen een brede collectie aan met een brede maatboog, waardoor het wel eens klanten teleur moet stellen. Door de webwinkel naar de winkelvloer te verplaatsen, hoopt Miss Etam klanten minder vaak een 'nee' te moeten verkopen.

 

Om het concept tot een succes te maken, was wel een cultuuromslag nodig, zegt Van Dierendonck. "Toen ik begin dit jaar riep dat dit ons misschien wel zeven procent extra omzet zou kunnen opleveren, keek iedereen mij nog raar aan. Inmiddels beginnen mensen erin te geloven. Er zijn ondertussen ook winkels die vragen wanneer zij nu eindelijk een tablet krijgen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

24/03/2017

De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

Sterke groei voor modemerk Ted Baker

24/03/2017

Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.

Britse Brantano vraagt faillissement aan

24/03/2017

De Britse schoenketen Brantano heeft het faillissement aangevraagd. Nog maar een jaar geleden maakte de keten een doorstart en eerder maakte de keten ook deel uit van de failliete Macintosh Retail Group.

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

24/03/2017

Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh

22/03/2017

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Back to top