Omzet Suitsupply groeit met vijfde | RetailDetail

Omzet Suitsupply groeit met vijfde

Omzet Suitsupply groeit met vijfde

De omzet van kledingketen Suitsupply is het voorbije boekjaar met 19% gestegen naar 207 miljoen euro. Het holdingbedrijf van Suitsupply maakte wel een verlies van 2,6 miljoen euro, vooral vanwege hoge financieringskosten.

Groei online verkoop

Het grootste gedeelte van de omzet, bijna 71 miljoen euro, wordt momenteel in de Verenigde Staten gehaald. Daar groeide de omzet dan ook met 28% ten opzichte van een jaar eerder. Ook Nederland blijft een belangrijke markt met een omzet van 47 miljoen euro, al is dat 3 miljoen euro minder dan een jaar eerder.

 

Wereldwijd had Suitsupply eind 2016 72 fysieke winkels, maar ook online doet Suitsupply het goed. Daar steeg de verkoop met bijna 29% naar 37,4 miljoen euro.

 

“Naast dat we nieuwe winkels aan het openen zijn focussen we ook heel erg op onze online activiteiten. Langzamerhand begint het wel een beetje een techbedrijf te worden, mensen die de modecollectie designen en mensen die codes schrijven zijn hand in hand bezig onze online-propositie te versterken”, zegt CEO Fokke De Jong aan Quote. Hij verwacht in het lopende boekjaar opnieuw een online groei tussen 20 en 25%.

 

Dankzij de omzetgroei steeg de EBITDA met 45% naar 25,3 miljoen euro en de nettowinst groeide van 700.000 euro naar 2,9 miljoen euro. De holding boven het bedrijf maakte dus wel een verlies van 2,6 miljoen euro, vanwege hoge financieringslasten. De schuldenlast van die holding steeg in 2016 dan ook van 88,5 miljoen euro naar 110 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.