Omzet Under Armour groeit met meer dan 20% | RetailDetail

Omzet Under Armour groeit met meer dan 20 procent

Omzet Under Armour groeit met meer dan 20 procent

De omzet van het Amerikaanse sportmerk Under Armour is in het derde kwartaal met 22% gegroeid naar 1,47 miljard dollar (1,35 miljard euro). De winst ging zelfs met meer dan een kwart de hoogte in.

26 kwartalen op rij groei

De nettowinst van Under Armour kwam in het derde kwartaal uit op 128 miljoen dollar (120 miljoen euro), 28% meer dan een jaar eerder. Het is ondertussen al het 26e kwartaal op rij dat de omzet met meer dan 20% groeit.

 

Het grootste deel van zijn omzet haalt Under Armour uit wholesaleverkopen, maar ook de directe verkoop aan klanten groeide met 29% naar 408 miljoen dollar (370 miljoen euro). Bij Under Armour gaat dat vrijwel volledig over online verkoop, aangezien het merk amper eigen verkooppunten heeft.

 

Under Armour heeft al een sterke basis in Noord-Amerika, waar het ongeveer 85% van zijn omzet haalt, maar het investeert ook sterk in de internationale markten. Daar steeg de omzet dan ook met 74% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Voor het volledige boekjaar verwacht Under Armour een omzet van ongeveer 4,925 miljard dollar (4,5 miljard euro): dat zou een groei zijn van 24% ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.