Omzet Under Armour groeit met meer dan 20% | RetailDetail

Omzet Under Armour groeit met meer dan 20 procent

Omzet Under Armour groeit met meer dan 20 procent

De omzet van het Amerikaanse sportmerk Under Armour is in het derde kwartaal met 22% gegroeid naar 1,47 miljard dollar (1,35 miljard euro). De winst ging zelfs met meer dan een kwart de hoogte in.

26 kwartalen op rij groei

De nettowinst van Under Armour kwam in het derde kwartaal uit op 128 miljoen dollar (120 miljoen euro), 28% meer dan een jaar eerder. Het is ondertussen al het 26e kwartaal op rij dat de omzet met meer dan 20% groeit.

 

Het grootste deel van zijn omzet haalt Under Armour uit wholesaleverkopen, maar ook de directe verkoop aan klanten groeide met 29% naar 408 miljoen dollar (370 miljoen euro). Bij Under Armour gaat dat vrijwel volledig over online verkoop, aangezien het merk amper eigen verkooppunten heeft.

 

Under Armour heeft al een sterke basis in Noord-Amerika, waar het ongeveer 85% van zijn omzet haalt, maar het investeert ook sterk in de internationale markten. Daar steeg de omzet dan ook met 74% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Voor het volledige boekjaar verwacht Under Armour een omzet van ongeveer 4,925 miljard dollar (4,5 miljard euro): dat zou een groei zijn van 24% ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.