Omzet Zalando groeit opnieuw met kwart | RetailDetail

Omzet Zalando groeit opnieuw met kwart

Omzet Zalando groeit opnieuw met kwart

De omzet van de Duitse online moderetailer Zalando is in het tweede kwartaal opnieuw met een kwart gestegen. Daarnaast wist het ook de marge flink te verhogen ten opzichte van een jaar eerder.

“Sterk tweede kwartaal”

De totale omzet van Zalando kwam in het tweede kwartaal uit op een bedrag tussen 909 en 924 miljoen euro. Dat is een groei van 24 tot 26% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2015. In de twee eerste kwartalen samen was er sprake van een groei van 24 tot 25%, goed voor een omzet tussen 1,705 en 1,720 miljard euro. De aangepaste EBIT groeide in het tweede kwartaal dan weer van 30 miljoen euro naar 68 tot 88 miljoen euro: een stijging van de marge van 4,1 naar 7,5 tot 9,5%.

 

“Zalando had een zeer sterk tweede kwartaal. We voldeden aan ons ambitieuze groeiplannen en we zagen onze winstgevendheid substantieel stijgen”, zegt Rubin Ritter, lid van het management bij Zalando.

 

Omwille van de sterke prestaties in de eerste twee kwartalen heeft Zalando zijn prognose voor het volledige jaar opgetrokken naar een omzetgroei van 20 tot 25 procent en een EBIT-marge tussen 4 en 5,5 procent. De volledige cijfers van het tweede kwartaal worden op 11 augustus vrijgegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).