Omzet Zalando opnieuw de hoogte in | RetailDetail

Omzet Zalando opnieuw de hoogte in

Omzet Zalando opnieuw de hoogte in

De Duitse online retailer Zalando zag in het derde kwartaal van 2016 zijn omzet opnieuw met meer dan 17% stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Ook het aandeel mobiele bezoeken steeg opnieuw fors.

DACH-regio draagt winstgevendheid groep

In het derde kwartaal van 2016 steeg de omzet van Zalando met 17,1% naar 835 miljoen euro. In de Duitstalige regio steeg de omzet met 9,7%, terwijl er in de rest van Europa zelfs sprake was van een groei van 24,3%. Zalando haalt wel nog altijd meer dan de helft van zijn omzet uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

 

Daarbij groeide ook de EBIT naar 19,5 miljoen euro. Een jaar eerder was er nog een verlies van 23,5 miljoen euro. Dat positieve resultaat werd volledig gedragen door de Duitstalige landen, aangezien er in de rest van Europa nog sprake was van een negatieve EBIT van 17,9 miljoen euro.

 

Ondertussen blijft Zalando groeien op mobiel vlak; in het derde kwartaal van 2015 bezocht 58,8% van de bezoekers het platform via een mobiel apparaat, in 2016 is dat al gegroeid naar 67%. In totaal kreeg Zalando 468,6 miljoen bezoekers over de vloer, ten opzichte van 393,9 miljoen een jaar eerder. Het aantal actieve klanten steeg dan weer van 17,2 miljoen naar 19,2 miljoen, waardoor ook het aantal bestellingen groeide van 13,8 miljoen naar 16,4 miljoen. De gemiddelde waarde van een bestelling daalde wel van 63,3 euro naar 62,8 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.