Omzetrecord voor Hermès in 2016 | RetailDetail

Omzetrecord voor Hermès in 2016

Omzetrecord voor Hermès in 2016

Het Franse luxemerk Hermès heeft in 2016 een omzetrecord gehaald: ten opzichte van een jaar eerder steeg de omzet met 7,5% naar 5,2 miljard euro. Die stijging was te danken aan groei in alle markten.

Kleinste groei in vijf jaar

“We hebben opnieuw beter gepresteerd dan de sector. We hebben ook voor het eerst de grens van vijf miljard euro gebroken en het gaat hier bovendien over organische groei, zonder grote impact van prijsstijgingen en andere factoren”, zegt CEO Alex Dumas. De groei was wel de kleinste groei van de voorbije vijf jaar. In het begin van 2016 mikte Hermès nog op een groei van 8%.

 

De omzet binnen de afdeling lederwaren, de belangrijkste pijler van het bedrijf, steeg met 14% naar 2,6 miljard euro. Daarnaast was er een groei in alle regio’s, vooral dan in de eigen winkels. Frankrijk blijft het wel moeilijk hebben met de gevolgen van de terreuraanvallen.

 

De Fransen geven geen echte prognoses voor 2017, maar Dumas spreekt toch voorzichtig de ambitie uit om ook in 2017 beter te doen dan de sector. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.