Omzetrecord voor Hermès in 2016 | RetailDetail

Omzetrecord voor Hermès in 2016

Omzetrecord voor Hermès in 2016

Het Franse luxemerk Hermès heeft in 2016 een omzetrecord gehaald: ten opzichte van een jaar eerder steeg de omzet met 7,5% naar 5,2 miljard euro. Die stijging was te danken aan groei in alle markten.

Kleinste groei in vijf jaar

“We hebben opnieuw beter gepresteerd dan de sector. We hebben ook voor het eerst de grens van vijf miljard euro gebroken en het gaat hier bovendien over organische groei, zonder grote impact van prijsstijgingen en andere factoren”, zegt CEO Alex Dumas. De groei was wel de kleinste groei van de voorbije vijf jaar. In het begin van 2016 mikte Hermès nog op een groei van 8%.

 

De omzet binnen de afdeling lederwaren, de belangrijkste pijler van het bedrijf, steeg met 14% naar 2,6 miljard euro. Daarnaast was er een groei in alle regio’s, vooral dan in de eigen winkels. Frankrijk blijft het wel moeilijk hebben met de gevolgen van de terreuraanvallen.

 

De Fransen geven geen echte prognoses voor 2017, maar Dumas spreekt toch voorzichtig de ambitie uit om ook in 2017 beter te doen dan de sector. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.