Omzetrecord voor Hermès in 2016

Omzetrecord voor Hermès in 2016

Het Franse luxemerk Hermès heeft in 2016 een omzetrecord gehaald: ten opzichte van een jaar eerder steeg de omzet met 7,5% naar 5,2 miljard euro. Die stijging was te danken aan groei in alle markten.

Kleinste groei in vijf jaar

“We hebben opnieuw beter gepresteerd dan de sector. We hebben ook voor het eerst de grens van vijf miljard euro gebroken en het gaat hier bovendien over organische groei, zonder grote impact van prijsstijgingen en andere factoren”, zegt CEO Alex Dumas. De groei was wel de kleinste groei van de voorbije vijf jaar. In het begin van 2016 mikte Hermès nog op een groei van 8%.

 

De omzet binnen de afdeling lederwaren, de belangrijkste pijler van het bedrijf, steeg met 14% naar 2,6 miljard euro. Daarnaast was er een groei in alle regio’s, vooral dan in de eigen winkels. Frankrijk blijft het wel moeilijk hebben met de gevolgen van de terreuraanvallen.

 

De Fransen geven geen echte prognoses voor 2017, maar Dumas spreekt toch voorzichtig de ambitie uit om ook in 2017 beter te doen dan de sector. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone kampt met dalende volumes

21/04/2017

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Emté blijft onder verwachtingen binnen Sligro Food Group

20/04/2017

Ondanks een omzetstijging van bijna 6% bij de Sligro Food Group blijft supermarktketen Emté onder de verwachtingen van het bedrijf. De omzet van de supermarkten daalde dan ook licht in het eerste kwartaal.

Desinvesteringen drukken op omzet Nestlé

20/04/2017

De omzet van Nestlé is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,4% gestegen naar 21 miljard Zwitserse frank (19,6 miljard euro). De autonome groei was wel 2,3%, maar die werd gedrukt door wisselkoerseffecten en desinvesteringen.

Prijsstijgingen zorgen voor hogere omzet bij Unilever

20/04/2017

In het eerste kwartaal van 2017 is de omzet van Unilever met 6,1% gestegen, ondanks een volumedaling met 0,1%. Het waren dus vooral prijsstijgingen en wisselkoerseffecten die de omzet omhoog duwden.

Heel wat minder verlies voor Hema in 2016

20/04/2017

De Nederlandse winkelketen Hema is er in geslaagd om de verliezen in 2016 sterk terug te dringen ten opzichte van een jaar eerder. De omzet steeg over het volledige jaar met bijna 5%, dankzij meer kledingverkopen en het nieuwe winkelconcept.

Back to top