Online groei stuwt resultaten Ted Baker | RetailDetail

Online groei stuwt resultaten Ted Baker

Online groei stuwt resultaten Ted Baker

Het Britse modehuis Ted Baker zag in de periode van 31 januari tot 11 juni 2016 zijn omzet met 11,3% de hoogte in gaan. Dat had het te danken aan een grote vraag en internationale expansie, maar ook aan online groei.

Online omzet groeit met een derde

Ook de retailomzet van Ted Baker ging er in de voorbije periode met 12,7% op vooruit (bij constante wisselkoerseffecten zou dat +10,3% geweest zijn), voornamelijk dankzij de opening van nieuwe winkels. Zo steeg de winkelruimte met 9,7% naar iets meer dan 35.000 m², door openingen in Peking, Ottawa en Seattle.

 

Online werd er 32,3% meer omzet gehaald in dezelfde periode, onder andere dankzij de start van de eerste gelokaliseerde website in Duitsland. De eerste resultaten van dat project zijn volgens Ted Baker bemoedigend. Ook de groothandelsomzet steeg in deze periode met 7,3%: vooral in Noord-Amerika spreekt Ted Baker van een goede start. In het Verenigd Koninkrijk was de groei lager, vanwege enkele problemen met leveringen.

 

Verschuiving boekjaar

“Deze resultaten tonen de kracht van ons merk. We zijn heel tevreden met de reactie van onze klanten in deze periode en we blijven goed gepositioneerd om onze verwachtingen voor het volledige jaar te voldoen”, aldus Ray Kelvin, oprichter en CEO van Ted Baker.

 

Ted Baker rapporteert zijn cijfers over deze periode van 19 weken vanwege een verschuiving van het boekjaar. Het vorige boekjaar eindigde normaal op 30 januari 2016, maar het nieuwe boekjaar ging pas op 12 juni 2016 van start.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.