Online modeverkoop: steeds meer retouren | RetailDetail

Online modeverkoop: steeds meer retouren

Online modeverkoop: steeds meer retouren
Webwinkels in mode krijgen steeds meer verzonden artikelen retour van klanten. Bij online verkopers die niet beschikken over een eigen winkelnetwerk kan het percentage teruggestuurde pakjes oplopen tot 40 procent.Dat zegt Jack Heijkans van Docdata tegen het vakblad Emerce. Docdata verzorgt de logistiek voor veel van de grotere webwinkels in Nederland. Het retourcijfer voor modezaken met eigen winkels ligt op ongeveer 10 tot 15 procent. In de algemene webhandel ligt dit percentage op zes tot zeven procent, zegt Heijkans, die managing director Docdata fulfilment en Docdata commerce is.

Om in te spelen op de groeiende stroom retouren bouwt het bedrijf nu een speciale, centrale locatie. 'Daar komen vanaf april volgend jaar alle retouren binnen. Daar kunnen we ze reconditioneren. Dat is een nieuwe dienst. Bij mode kun je denken aan strijken, stomen, nieuwe veters in schoenen stoppen of knopen aanzetten', aldus Heijkans. De groei van het aantal retouren wordt door hem onder meer toegeschreven aan het feit dat dit bij steeds meer webwinkels gratis is.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.