Online modeverkoop: steeds meer retouren

Online modeverkoop: steeds meer retouren
Webwinkels in mode krijgen steeds meer verzonden artikelen retour van klanten. Bij online verkopers die niet beschikken over een eigen winkelnetwerk kan het percentage teruggestuurde pakjes oplopen tot 40 procent.Dat zegt Jack Heijkans van Docdata tegen het vakblad Emerce. Docdata verzorgt de logistiek voor veel van de grotere webwinkels in Nederland. Het retourcijfer voor modezaken met eigen winkels ligt op ongeveer 10 tot 15 procent. In de algemene webhandel ligt dit percentage op zes tot zeven procent, zegt Heijkans, die managing director Docdata fulfilment en Docdata commerce is.

Om in te spelen op de groeiende stroom retouren bouwt het bedrijf nu een speciale, centrale locatie. 'Daar komen vanaf april volgend jaar alle retouren binnen. Daar kunnen we ze reconditioneren. Dat is een nieuwe dienst. Bij mode kun je denken aan strijken, stomen, nieuwe veters in schoenen stoppen of knopen aanzetten', aldus Heijkans. De groei van het aantal retouren wordt door hem onder meer toegeschreven aan het feit dat dit bij steeds meer webwinkels gratis is.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top