Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode | RetailDetail

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

De modekalender op zijn kop

Sinds 11 september om 11u11 dropt Capara, het modelabel van tweelingzussen Vera en Olivera Capara, maandelijks een eigen mini-collectie - zowel in de webshop capara-antwerp.com als in de winkels waar het merk vertegenwoordigd is. De elf verschillende items zijn steeds een beperkte tijd en in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar. “Mode is een snelbewegende sector, net als de wereld waarin onze klanten leven. De tijd is gekomen om de 21e eeuw op te roepen en de digitale wereld te omarmen. Onze klanten vragen unieke en onmiddellijke tevredenheid”, aldus de zussen. 

 

Die nieuwe aanpak betekent wel een radicale ommekeer in de ontwerp-, productie- en verkoopplanningen voor de ontwerpsters en hun retailpartners. “De voorbije twaalf maanden hebben we elke stap in het proces opnieuw moeten uitdenken, maar vandaag zijn we blij om de positieve reacties te zien van de retailers, met wie we hand in hand in dit avontuur stappen.”

 

Eigenzinnige en artistieke webshop

Elke kledinglijn draait rond een nieuw thema, en wordt tot leven gebracht met video’s. Er staan nog enkele samenwerkingen met artiesten, fotografen en stylisten op het programma. De bijzondere webshop kwam tot stand in samenwerking met Online Heroes en lijkt een artistieke kritiek op cameravoyeurisme.

 

De zussen werden in Sarajevo geboren, maar hebben zich in 2000 in Antwerpen gevestigd en werden daar aan de modeacademie opgepikt door Dries Van Noten. Ze werkten ook al voor Maison Martin Margiela, Delvaux, Raf Simons en Jil Sander. Vandaag concentreren ze zich op hun eigen kledinglijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.