Ontwerpster Jolink test eigen winkel | RetailDetail

Ontwerpster Jolink test eigen winkel

Ontwerpster Jolink test eigen winkel

De Nederlandse modeontwerpster Joline Jolink test een eigen winkelconcept. Jolink viert het vijfjarige bestaan van haar label met de opening van een tijdelijke winkel in de Huidenstraat in het modieuze retaildistrict de 'negen straatjes' in Amsterdam. De winkel zal dertig dagen lang open zijn.

De naam van de winkel is Joline Jolink Offline, omdat haar verkoop normaal vooral via de eigen webshop verloopt. De opening van het eigen virtuele verkooppunt was haar redding: zelfs na haar Amsterdamse modeshow van 2008 was de verkoop in offline winkels dramatisch. "Het is de redding van het bedrijf gebleken. Vrouwen willen mijn kleren namelijk wél kopen, en dat kan nu dus rechtstreeks. In winkels komen te hangen is veel moeilijker. Het is toch niet te geloven dat ik na vijf jaar pas zes verkooppunten heb", zegt ze in Volkskrant Magazine.

De winkel in Amsterdam geldt als test of een eigen winkelconcept levensvatbaar is. Op termijn ziet Jolink ruimte voor winkels in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht. In de tijdelijke winkel komt haar hele huidige collectie te hangen, die is geïnspireerd op de vrouwelijke vliegenier Amelia Earhart.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top