Ontwerpster Jolink test eigen winkel | RetailDetail

Ontwerpster Jolink test eigen winkel

Ontwerpster Jolink test eigen winkel

De Nederlandse modeontwerpster Joline Jolink test een eigen winkelconcept. Jolink viert het vijfjarige bestaan van haar label met de opening van een tijdelijke winkel in de Huidenstraat in het modieuze retaildistrict de 'negen straatjes' in Amsterdam. De winkel zal dertig dagen lang open zijn.

De naam van de winkel is Joline Jolink Offline, omdat haar verkoop normaal vooral via de eigen webshop verloopt. De opening van het eigen virtuele verkooppunt was haar redding: zelfs na haar Amsterdamse modeshow van 2008 was de verkoop in offline winkels dramatisch. "Het is de redding van het bedrijf gebleken. Vrouwen willen mijn kleren namelijk wél kopen, en dat kan nu dus rechtstreeks. In winkels komen te hangen is veel moeilijker. Het is toch niet te geloven dat ik na vijf jaar pas zes verkooppunten heb", zegt ze in Volkskrant Magazine.

De winkel in Amsterdam geldt als test of een eigen winkelconcept levensvatbaar is. Op termijn ziet Jolink ruimte voor winkels in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht. In de tijdelijke winkel komt haar hele huidige collectie te hangen, die is geïnspireerd op de vrouwelijke vliegenier Amelia Earhart.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.