Ontwerpster Jolink test eigen winkel

Ontwerpster Jolink test eigen winkel

De Nederlandse modeontwerpster Joline Jolink test een eigen winkelconcept. Jolink viert het vijfjarige bestaan van haar label met de opening van een tijdelijke winkel in de Huidenstraat in het modieuze retaildistrict de 'negen straatjes' in Amsterdam. De winkel zal dertig dagen lang open zijn.

De naam van de winkel is Joline Jolink Offline, omdat haar verkoop normaal vooral via de eigen webshop verloopt. De opening van het eigen virtuele verkooppunt was haar redding: zelfs na haar Amsterdamse modeshow van 2008 was de verkoop in offline winkels dramatisch. "Het is de redding van het bedrijf gebleken. Vrouwen willen mijn kleren namelijk wél kopen, en dat kan nu dus rechtstreeks. In winkels komen te hangen is veel moeilijker. Het is toch niet te geloven dat ik na vijf jaar pas zes verkooppunten heb", zegt ze in Volkskrant Magazine.

De winkel in Amsterdam geldt als test of een eigen winkelconcept levensvatbaar is. Op termijn ziet Jolink ruimte voor winkels in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht. In de tijdelijke winkel komt haar hele huidige collectie te hangen, die is geïnspireerd op de vrouwelijke vliegenier Amelia Earhart.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top