Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren | RetailDetail

Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren

Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren

Modeketen Esprit levert geen online bestellingen meer aan klanten die teveel producten retourneren. Esprit zegt het beleid ingevoerd te hebben, om zo gratis retourneren ook in de toekomst te kunnen blijven aanbieden.

Enkel in uitzonderlijke gevallen

Enkel klanten die meer dan 90% van hun laatste zestien bestellingen in de voorbije twee jaar hebben geretourneerd, zullen geband worden van de webshop. Als ze in de buurt komen van dat percentage, dan zullen ze wel eerst gewaarschuwd worden met een mail. Esprit stelt dat het momenteel bijzonder weinig voorkomt dat klanten geen online bestellingen meer kunnen doen, omdat ze teveel hebben teruggestuurd.

 

“We begrijpen dat dit onverwacht kan zijn voor sommige klanten, aangezien gratis retourneren standaard is geworden in de sector. In sommige gevallen is het retourpercentage echter uitzonderlijk hoog”, zegt Esprit aan onze redactie. “We kunnen gratis retourneren enkel blijven aanbieden, als het retourpercentage bij alle klanten binnen de grenzen wordt gehouden.” De regel van 90% is niet enkel geldig in België: ook in alle andere Europese webshops van de modeketen kunnen klanten geweerd worden wanneer ze vrijwel alles terugsturen.

 

H&M en Zalando hebben alvast laten verstaan dat ze niet van plan zijn om dergelijk systeem in te voeren. Volgens hen is het de taak van de retailer om ervoor te zorgen dat het retourpercentage daalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.