Ook Bever plaatst tablets in winkels

Ook Bever plaatst tablets in winkels

Buitensportketen Bever plaatst binnenkort tablets in de winkels, waarmee bezoekers van de winkel hun bestellingen kunnen doorgeven. Daarmee is het voortaan voor klanten mogelijk uitverkochte producten of afwezige maten ter plekke te bestellen.

Metamorfose moet multichannel centraler stellen

De vernieuwing maakt deel uit van een grotere metamorfose van de formule, waarbij het de bedoeling is meer passanten de winkel in te krijgen. De vestigingen in Arnhem en Rotterdam hebben inmiddels een nieuw uiterlijk.

 

Ook wordt nadrukkelijker ingezet op multichannelverkoop: klanten kunnen dit jaar niet alleen via tablets bestellen, maar ook bestellingen in de webwinkel van de keten afhalen in een vestiging naar keuze. De service wordt de komende weken uitgerold naar de 37 vestigingen van Bever. In de loop van het jaar worden meer vestigingen omgebouwd naar de nieuwe formule.

 

Bever is niet de enige retailer die experimenteert met het plaatsen van tablets in winkels: enkele weken geleden opende Kijkshop een vernieuwde winkel in Tilburg, waarbij een deel van het assortiment niet meer in kasten staat uitgestald, maar alleen via de tablets te bestellen is. Het Britse Marks & Spencer opende rond dezelfde periode in de Kalverstraat in Amsterdam een winkel waarin fysieke en webverkoop met elkaar worden gecombineerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top