Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen | RetailDetail

Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen

Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen

De Franse luxegroep Kering moet net als zijn concurrenten toezien hoe een mindere verkoop in Azië en ongunstige wisselkoersen ervoor zorgen dat de omzetten van de verschillende luxemerken terugvallen. De totale omzet steeg wel 11% naar 2,65 miljard euro, mede dankzij Puma.

Gucci ondermaats

In het eerste kwartaal haalden de luxemerken een omzet van 1,75 miljard euro: dat is dan wel een stijging van 10,9 procent, maar de vergelijkbare omzet viel in diezelfde periode met 2,6 procent terug. In Europa groeide de vergelijkbare omzet wel met 14 procent.

 

Bij Gucci, het grootste merk binnen de groep, daalde de vergelijkbare omzet zelfs met 7,9 procent. Die daling was groter dan verwacht en wordt toegewezen aan de veranderingen binnen het bedrijf. Zo kwam er een nieuwe CEO en een nieuwe creatief directeur bij Gucci. De grootste klap voor het merk kwam in Azië, waar de omzet in de eigen winkels met 10 procent terugviel. In totaal viel de retailomzet met 4 procent terug.

 

Bij sportmerk Puma kunnen ze dan weer wel tevreden zijn: daar steeg de omzet met 13 procent naar 825 miljoen euro, terwijl ook de vergelijkbare omzet met 4,5 procent de hoogte in ging.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).