Ook Monki vervoegt Zalando-platform | RetailDetail

Ook Monki vervoegt Zalando-platform

Ook Monki vervoegt Zalando-platform
Monki – © Berta Pfirsich

Vanaf augustus zal ook H&M-dochter Monki beschikbaar zijn voor klanten van Zalando. Met de lancering in Ierland en Tsjechië is de webwinkel voortaan aanwezig in zeventien Europese landen.

 

“Slim uitbreiden”

Monki is het derde H&M-groepsmerk dat beschikbaar is op Zalando, naast Weekday en Cheap Monday. Het modemerk, opgericht in 2006, staat bekend om zijn trendy collecties, geïnspireerd door een mix van Scandinavische 'cool' en Aziatische 'streetstyle'.

 

Ierland en Tsjechië zijn de eerste twee nieuwe landen voor Zalando sinds 2013. Het onlineplatform voor mode en lifestyle bereikt zo nog eens 15,4 miljoen burgers. Beide landen grenzen aan huidige Zalando-markten en worden bediend door de bestaande logistieke sites van de retailer. “We pakken onze uitbreiding slim aan door gebruik te maken van kennis uit onze bestaande Europese markten”, zegt co-CEO Rubin Ritter. “En we werken in de gebruikelijke Zalando-stijl: lanceren, leren, herhalen en schalen.”

 

Naast de uitbreiding naar twee nieuwe landen breidt Zalando zijn taalproposities verder uit. Vanaf de zomer van 2018 hebben klanten in Duitsland toegang tot een Engelstalige versie van de Duitse winkel en klanten in Zwitserland profiteren van een Italiaanse versie van de Zwitserse winkel. Door taalopties uit te breiden, verbetert Zalando de winkelervaring van klanten in beide landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.