Ook P&C start met 'curated shopping' | RetailDetail

Ook P&C start met 'curated shopping'

Ook P&C start met 'curated shopping'

Het Nederlands-Duitse kledingbedrijf Peek & Cloppenburg heeft op zijn Duitse webshop Fashion ID een nieuwe service gelanceerd. Voortaan kunnen mannen er via Stilbox pakketten kleding bestellen die worden samengesteld door stylisten.

Vragen beantwoorden

Mannen die gebruik willen maken van de dienst moeten op de website eerst kiezen of ze vrijetijdskleding of werkkleding willen. Daarna kunnen ze uit een aantal stijlen kiezen en moeten ze op bepaalde vragen beantwoorden. Ook moeten ze hun exacte maten doorgeven. Aan de hand van de antwoorden stellen de stylisten van Fashion ID dan een box met kledij samen. Die wordt vervolgens gratis naar de klant thuis gestuurd, waarna hij zestig dagen de tijd om te beslissen welke stukken hij wil houden en welke hij gratis retourneert.

 

Peek & Cloppenburg heeft momenteel enkel in Duitsland een webshop. Het heeft ook wel fysieke vestigingen in tien andere Europese landen, waaronder Nederland en België.

 

Die vorm van 'curated shopping' is de laatste tijd aan een flinke opmars bezig, met websites als Outfittery. Ook Zalando heeft in Duitsland met Project Z een gelijkaardige dienst. Nu wil ook kledingketen P&C duidelijk een graantje meepikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.